BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Wudarzewski Włodzimierz
Tytuł
Tworzenie misji dla firmy Marczenko s.j. we Wrocławiu (doświadczenia praktyczne)
The Creation of the Mission for the Marczenko Company, Wrocław, Poland. Practical Experience
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Zarządzanie (2), 2004, nr 1020, s. 41-50, bibliogr. 14 poz.
Tytuł własny numeru
Zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem - wybrane zagadnienia przedsiębiorczości
Słowa kluczowe
Planowanie strategiczne, Misja przedsiębiorstwa, Strategia przedsiębiorstwa, Zarządzanie przedsiębiorstwem, Studium przypadku
Strategic planning, Enterprise mission, Corporation strategies, Enterprise management, Case study
Uwagi
summ.
Abstrakt
Misja przedsiębiorstwa to zestaw wartości akcentujących specyficzną rolę danej organizacji na rzecz otoczenia, tym samym uzasadniających istnienie danej jednostki. Celem artykułu było przybliżenie praktycznego sposobu wypracowania misji firmy Marczenko s.j. we Wrocławiu. Przedmiotem działalności firmy obejmuje produkcję i sprzedaż mebli sklepowych, regałów firmowych, balustrad i poręczy oraz kasetonów elewacyjnych.

The paper presents practical experience concerned with the creation of the mission for small production company named "Marczenko". The main phase of the mission formulation is the identification of components and functions, afterwards their evaluation. Assignments made at this stage simplify the suitable generation and selection of the ideas connected with the mission formulation.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Antoszkiewicz J., Misja i strategia w metodzie restrukturyzacyjnej, Smali Polshi Soft Project. Zeszyty Naukowe UMCS, z. l, Lublin 1993.
  2. Bratnicki M., Kompetencje przedsiębiorstwa, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 2000.
  3. Białas T., Czapiewski M., Ustalanie zależności celów w procesie budowy strategii przedsiębiorstwa, "Przegląd Organizacji" 1995 nr 10.
  4. Dlaczego przedsiębiorstwo potrzebuje wizji? "Zarządzanie na Świecie" 1996 nr 11.
  5. Dwojacki P., Misja, "Przegląd Organizacji" 1995 nr 10.
  6. Dwojacki P., Składniki misji - tożsamość firmy, "Przegląd Organizacji" 1995 nr 11.
  7. Dwojacki P" Składniki misji - wizja przyszłości, "Przegląd Organizacji" 1995 nr 11.
  8. Dwojacki P., Jaśkowski A., Formułowanie misji rozwojowej przedsiębiorstwa. Zeszyty Naukowe TNOiK, z. l, Poznań 1994.
  9. Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa. Warszawa 1995.
  10. Moszkowicz M" Misja-doktryna przedsiębiorstwa (II), "Przegląd Organizacji" 1993 nr 13.
  11. Stachowski W., Jak definiować misję, "Przegląd Organizacji" 1994 nr 11.
  12. Wudarzewski W., Wybrane problemy budowy i analizy systemy celów strategiczno-taktycznych - doświadczenia praktyczne, [w:] Współczesne problemy teorii i praktyki zarządzania strategicznego, red. R. Krupski, PN WWSZiP, Wałbrzych 1999.
  13. Wudarzewski W., Problemy metodyczne budowy systemu kompetencji funkcjonalnych. Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej nr 969, AE, Wrocław 2003, s. 377-386.
  14. Zarządzanie strategiczne: koncepcje - metody, red. R. Krupski, AE, Wrocław 1998.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
1732-0712
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu