BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Krawiec Wioletta
Tytuł
Cykl życia produktu bankowego na podstawie modeli analizy rynkowej
Life cycle of a bank product based on market analysis models
Źródło
Bank i Kredyt, 2005, nr 10, s. 62-69
Słowa kluczowe
Produkty bankowe, Cykl życia produktu, Analiza rynku
Bank product, Product life cycle, Market analysis
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest przedstawienie przebiegu cyklu życia produktu bankowego na podstawie znanych modeli analizy rynku. Podjęto próbę udowodnienia, że przebieg ten nie może być traktowany na równi z produktem konsumpcyjnym.

The article analyses the life cycle of a bank product based on market analysis models. The first part of the article presents the theory of a classical life cycle of a product. The next part presents two market analysis models, ie. logistic function and the Gampertz curve. The functions enable to obtain the desired market information and a full picture of the development of each life phase of the product. The results of the empirical study conducted according to the above functions have shown differences in the length of a bank product life phase depending on its features. Finally, conclusions from the survey are presented. It may be noted that the early life cycle phases of a bank product are not prepared carefully enough. Particular phases are usually shortened, combined or prolonged. Owing to the surveys, analyses and observation of product development stages banks may determine their market situation in a more detailed way and introduce effective changes to the offer. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. ABC...bankowości. Samodzielny pracownik bankowy. Praca zbiorowa pod red. prof. dr. hab. K. Opolskiego, Warszawa 1998 Olympus CE i RB, s. 202.
  2. J. Bazarnik, T. Grabiński, E. Kąciak, S. Mynarski, A. Sagan: Badania marketingowe. Warszawa - Kraków 1992, Oficyna, s. 105.
  3. R. Berndt: Marketing II. Berlin - Heidelberg - New York 1992, s. 29.
  4. A.C. Chiong: Podstawy ekonomii matematycznej. Warszawa 1994 PWE, s. 277-280.
  5. A.C. Chiong: Podstawy matematyki ekonomistów. Warszawa 2005, Wyd. Naukowo-Techniczne, s. 186, http://pl.wikipedia.org/wiki/Asymptota.
  6. Cykl życia produktu w marketingu międzynarodowym. "Marketing" nr 1/2004,s. 2.
  7. L. Garbarski, J. Rutkowski, W. Wrzosek: Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy. Warszawa 1997, PWE, s.246-266.
  8. G. Gierszewska, M. Romanowska: Analiza strategiczna przedsiębiorstwa. Warszawa 2002, PWE, s. 193.
  9. A. Goryl, A. Walkosz: Porównanie wybranych metod wyznaczania parametrów trendu logistycznego. Kraków 1984, Zeszyty Naukowe AK, nr 196.
  10. J. Greń: Modele i zadania statystyki matematycznej. Warszawa 1970, PWE, s. 10.
  11. W. Grzegorczyk: Marketing bankowy. Bydgoszcz -Łódź 2004, BRANTA, s. 119-141.
  12. W. Grzegorczyk: Metody wprowadzania nowych produktów. "Bank" nr 2/2002, s. 66.
  13. P. Kotler: Marketing. Warszawa 1994, Gebether I S-ka, s. 328-347.
  14. P. Kotler: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Warszawa 1994, Wyd. Gebethner & S-ka, s. 64-68.
  15. T. Kramer: Podstawy marketingu. Warszawa 1996, PWE, s. 64-98.
  16. H. Mazur: Analiza rynku. Warszawa 2003, PWE, s. 94.
  17. E. Michalski: Marketing. Warszawa 2003, PWE, s. 167-220.
  18. H. Mruk, I. P. Rutkowski: Strategie produktu. Warszawa 1994, PWE, s.119.
  19. S. Mynarski: Analiza rynku. Warszawa 1977, PWE, s. 82.
  20. S. Mynarski: Badania rynkowe w warunkach konkurencji. Kraków 1995, Fogra, s. 96.
  21. S. Mynarski: Metody analizy rynku. Warszawa 1973, PWE, s. 45.
  22. A. Nowacka, R. Nowacki: Podstawy marketingu. Warszawa 2004, Difin, s.18-22.
  23. Przegląd zagadnień z zakresu matematyki, wypukłość funkcji, http://pl.wikipedia.org
  24. K. Przybyszewski, S. W. Hartley, R. A. Kerin, W. Rudelius: Marketing. Warszawa 1993, Wyd. ABC, s. 272.
  25. M. Soboń: Wprowadzanie nowych produktów. "Marketing w Praktyce" nr 4/2000.
  26. B. W. Żurawik: Marketing bankowy. Warszawa 1995, PWE, s. 200-204.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-5520
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu