BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Glińska-Neweś Aldona
Tytuł
Zarządzanie wiedzą jako artefakt kulturowy
Źródło
Przegląd Organizacji, 2006, nr 2, s. 17-20, bibliogr. 12 poz.
Słowa kluczowe
Zarządzanie wiedzą, Kultura narodowa, Kultura organizacji
Knowledge management, National culture, Corporate culture
Abstrakt
Pruszono problem wpływu kultury narodowej na proces zarządzania wiedzą. Omówiono takie zagadnienia jak: organizacja zarządzająca wiedzą jako wytwór kultury oraz kulturowe uwarunkowania zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. [1] M. ALVESSON, S. DEETZ, Critical Theory and Postmodernism Approaches to Organizational Studies, [w:] Handbook of Organizational Studies, red. S.R. CLEGG, C. HARDY, W.R. NORD, Sage, London 1996.
  2. T.H. DAVENPORT, L. PRUSAK, Working Knowledge. How Organizations Manage What They Know, Harvard Business School Press, 2000.
  3. C.B. HANDY, Understanding Organizations, Penguin, Harmondsworth 1985.
  4. G. HOFSTEDE, Kultury i organizacje, PWE, Warszawa 2000.
  5. Ch. HAMPDEN-TURNER, F. TROMPENAARS, Siedem kultur kapitalizmu, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1998. [6] W. IVES, B. TORREY, C. GORDON, Knowledge Management: An Emerging Discipline with a Long History, "Journal of Knowledge Management", vol. 1, nr 4, lipiec 1998. [7] B. JUNG, Kapitalizm postmodernistyczny, "Ekonomista" 1997, nr 5-6.
  6. H. KLAGES, Metodologiczne problemy pomiaru innowacji społecznych, [w:] Problemy metodologii prognozowania, red. A. SICIŃSKI i J. GZULA, Warszawa 1976.
  7. L NONAKA, H. TAKEUCHI, Kreowanie wiedzy w organizacji, Poltext, Warszawa 2000.
  8. Raport PARP Wskaźniki innowacyjności przedsiębiorstw w Polsce, http://www.parp.gov.pl/innowacje.php
  9. R. RUTKA, M. CZERSKA, Społeczno-organizacyjne bariery zarządzania wiedzą w polskich jednostkach gospodarczych. Identyfikacja i sposoby ograniczenia, [w:] Wiedza jako czynnik międzynarodowej konkurencyjności w gospodarce, red. B. GODZISZEWSKI, M. HAFFER, M.J. STANKIE-WICZ, Dom Organizatora TNOiK, Toruń 2005.
  10. M.J. STANKIEWICZ, Elementy wiedzy kluczowe dla konkurencyjności przedsiębiorstw - w świetle badań empirycznych, [w:] Wiedza jako czynnik międzynarodowej konkurencyjności w gospodarce, red. B. GODZISZEWSKI, M. HAFFER, M.J. STANKIEWICZ, Dom Organizatora TNOiK, Toruń 2005.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-7221
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu