BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Bukowska-Piestrzyńska Agnieszka, Fijałkowska Aleksandra
Tytuł
Znaczenie jakości w budowaniu pozytywnego wizerunku placówki zdrowotnej
Źródło
Problemy Jakości, 2007, nr 6, s. 32-35, bibliogr. 15 poz.
Słowa kluczowe
Opieka zdrowotna, Zarządzanie w opiece zdrowotnej, Zarządzanie przez jakość, Polityka zdrowotna, Standardy opieki zdrowotnej
Health care, Management in healthcare, Total Quality Management (TQM), Health care policy, Healthcare standards
Uwagi
Zawiera tabelę: [1] Elementy obsługi pacjenta-klienta i komunikaty, jakie powinien formułować pracownik placówki zdrowotnej
Abstrakt
W artykule przedstawiono w jaki sposób budować pozytywny wizerunek placówki zdrowotnej. Zdefiniowano i omówiono jakość usługi medycznej. Zaprezentowano istotę obsługi pacjenta-klienta. Przedstawiono wybrane instrumenty jakości usług kreujące wizerunek placówki zdrowotnej oraz rolę i miejsce pracowników w systemie zapewniania jakości.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. L.Clarke, Zarządzanie zmianą, Gebethner & Ska, Warszawa 2001.
  2. J. Duraj, Podstawy ekonomiki przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2000.
  3. A. Iwasiewicz, Zarządzanie jakością. Podstawowe problemy i metody, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Kraków 2005.
  4. M. Kachniewska, Zarządzanie jakością usług turystycznych, Difin, Warszawa 2002.
  5. M. Korobacz, K. Janiszewska, Zasady współpracy z firmą świadczącą usługi profesjonalne, w: K. Rogoziński (pod red.) Marketing usług profesjonalnych, Akademia Ekonomiczna, Poznań 1999.
  6. P. Kotler, Marketing, Management and Analisis, Planning and Control, Prentice Hall Inc., Englwood Cliffs, New York 2001.
  7. K. Mazurek-Łopacińska, Zachowania nabywców jako podstawa strategii marketingowej, Wrocław 2005.
  8. S. McStravic, Questions of value in health care, "Marketing Health Services", 1997, nr 17.
  9. B. Moss, Quality Customer Service, Butterworth-Heineman, London 2002.
  10. J. S. Oakland, Total Quality Management, Butterwart-Heinemann, Oxford, 1992.
  11. Osiąganie jakości totalnej, „Zarządzanie na świecie", 1995, nr l.
  12. M. Pluta-Olearnik, Marketing usług. Idee, zastosowania, PWE, Warszawa 1994.
  13. PN-ISO 9001:1996. Systemy jakości. Model zapewnienia jakości w projektowaniu, pracach rozwojowych, produkcji, instalowaniu i serwisie.
  14. K. Rogoziński, Usługi rynkowe, Wydawnictwo AE w Poznaniu, Poznań 2000.
  15. K. Stefański, Systemy jakości - modele zapewniania jakości wg norm ISO serii 9000, w: Praktyczne aspekty realizacji strategii totalnej jakości w polskich przedsiębiorstwach, materiały z seminarium w Błażejewku, 14-17 września 1993.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-8651
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu