BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Ćwik Krzysztof
Tytuł
Proponowane kierunki modyfikacji wybranych metod analizy strategicznej na potrzeby małych przedsiębiorstw
Suggested Ways of Modifying Some Selected Methods of Strategic Analysis for Small Enterprises
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Zarządzanie (2), 2004, nr 1020, s. 62-74, bibliogr. 13 poz.
Tytuł własny numeru
Zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem - wybrane zagadnienia przedsiębiorczości
Słowa kluczowe
Małe i średnie przedsiębiorstwa, Zarządzanie strategiczne, Analiza strategiczna, Analiza SWOT, Metody portfelowe
Small business, Strategic management, Strategic analysis, SWOT analysis, Portfolio methods
Uwagi
summ.
Abstrakt
Analiza strategiczna to formułowanie i implementacja strategii oraz narzędzia analizy strategicznej pozwalające przedsiębiorstwu właściwie ocenić swoje możliwości i dostosować do nich plany swojego rozwoju. Celem artykułu było zaprojektowanie kierunków modyfikacji klasycznych metod analizy strategii (analiza SWOT, analiza SPACE, Metody portfelowe), tak aby pełniej odpowiadały specyfice małych przedsiębiorstw.

The article considers the usefulness of strategic analysis for a strategy formulation process. It also includes modifications of classical strategic analysis methods so that they would apply to small enterprises.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Barcz M., Błędy w budowaniu strategii firmy, "Manager" 2003 nr 1.
  2. Faulkner D., Bowman C., Strategie konkurencji, Felberg Sja, Warszawa 1999.
  3. Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2000.
  4. Grudzewski W.M., Karst A., Zastosowanie metody SWOT w ocenie strategii, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa" 1999 nr 5.
  5. Hrebiniak L.G., Joyce W.F., Implementing Strategy, Macmillan Publishing Company, New York 1984.
  6. Kreikebaum H., Strategiczne planowanie w przedsiębiorstwie, PWN, Warszawa 1996.
  7. Krupski R., Metody i organizacja planowania strategicznego w przedsiębiorstwie, Ossolineum. Wrocław 1993.
  8. Penc-Pietrzak I., Analiza strategiczna w zarządzaniu firmą. Koncepcja i stosowanie, C.H. Beck, Warszawa 2003.
  9. Pierścionek Z., Strategie rozwoju firmy. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1996.
  10. Porter M.E., Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 1994.
  11. Raport o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce w latach 1999-2000. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa 2002.
  12. Upton N., Felan J.T., Teal E.J., Strategic and Business Planning Practices of Fast Growing Family Firms, "Journal of Small Business Management" 2001 nr 39.
  13. Zarządzanie strategiczne - koncepcje, metody, red. R. Krupski, AE, Wrocław 1999.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
1732-0712
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu