BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Czakon Wojciech
Tytuł
Wykorzystanie kapitału społecznego w tworzeniu sieci placówek partnerskich banku
Źródło
Przegląd Organizacji, 2006, nr 3, s. 15-17
Słowa kluczowe
Kapitał społeczny, Sieci przedsiębiorstw, Banki, Studium przypadku, Sieci międzyorganizacyjne
Social capital, Enterprise networks, Banks, Case study, Inter-organizational networks
Abstrakt
W artykule podjęto problem wykorzystania kapitału społecznego w tworzeniu sieci międzyorganizacyjnej. Zdefiniowano kapitał społeczny jako formę kapitału oraz jako zasób przedsiębiorstwa. Przywołano cechy, rolę i znaczenie sieci międzyorganizacyjnych w realizacji strategii przedsiębiorstwa. Przedstawiono, na tej podstawie, case study opisujące tworzenie sieci punktów partnerskich Banku X. Zilustrowano w ten sposób tezę, że wykorzystanie kapitału społecznego może przyczynić się do przyspieszenia procesu tworzenia sieci, obniżenia jego kosztów, ograniczenia ryzyka.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. J. COLEMAN, Social Capital in the Creation of Human Capital, "American Journal of Sociology" 1988, vol. 94, s. 95-120.
  2. W. CZAKON, Istota relacji sieciowych przedsiębiorstwa, "Przegląd Organizacji" 2005, nr 9, s. 10-13.
  3. W. CZAKON, Więzi rekurencyjne a więzi sieciowe przedsiębiorstwa, [w]: Nowoczesność przemysłu i usług. Współczesne koncepcje i metody zarządzania przedsiębiorstwami, red. J. PYKA, TNOiK, Katowice 2005, s. 429-437.
  4. C. GARCIA-POINT, N. NOHRIA, Local Versus Global Mimetism: the Dynamics of Alliance Formation in the Automobile Industry, "Strategic Management Journal" 2002, vol. 23, nr 4, s. 309.
  5. R GULATI, Alliances and Networks, "Strategic Management Journal" 1998, vol. 19, s. 297.
  6. R. GULATI, Social Structure and Alliance Formation Patterns: A Longitudinal Analysis, "Administrative Science Quarterly" 1995, vol. 40, nr 4, s. 621.
  7. R. GULATI, M. GARGIULO, Where Do Interorganizational Networks Come From?, "The American Journal of Sociology" 1999, vol. 104, nr 5, s. 1439-1493.
  8. N. LIN, Social Capital. A Theory of Social Structure and Action, Cambridge University Press 2001, s. 19.
  9. B. McEVILY, A. ZAHEER, Bridging Ties: A Source of Firm Heterogeneity in Competitive Abilities, "Strategic Management Journal" 1999, vol. 20, nr 12, s. 1133-1153.
  10. K.G. PROVAN, Interorganizational Linkages and Influence Over Decision Making, "Academy of Management Journal" 1982,vol. 25, nr 2,s. 443-451.
  11. E. TODEVA, D. KNOKE, Strategic Alliances and Models of Collaboration, "Management Decision" 2005, vol. 45, nr l, s. 129.
  12. B. UZZI, The Sources and Consequences of Embeddedness for the Economic Performance of Organizations: The Network Effect, "American Sociological Review" 1996, vol. 61, nr 4, s. 674-698,
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-7221
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu