BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Tyran Ewa
Tytuł
Produkty regionalne i tradycyjne jako atrakcja w turystyce wiejskiej
Regional and Traditional Products as an Attraction of Rural Tourism
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2006, T. 8, z. 4, s. 346-350, bibliogr. 3 poz.
Słowa kluczowe
Agroturystyka, Turystyka, Wieś, Atrakcyjność turystyczna
Agrotourism, Tourism, Village, Touristic attractiveness
Uwagi
synopsis, summ.
Abstrakt
Przedstawiono wyniki badań gospodarstw agroturystycznych powiatów brzeskiego i tarnowskiego (woj. małopolskie) oraz potencjalnych turystów - osoby mieszkające w Krakowie, Katowicach i Radomiu, dotyczące m.in. żywienia w gospodarstwach agroturystycznych, wykorzystywania produktów oraz potraw regionalnych i tradycyjnych w żywieniu turystów, a także znajomości produktów, w tym potraw regionalnych i tradycyjnych przez badanych mieszkańców miast. (oryg. streszcz.)

Growing interest in spending holiday and free time in rural areas and agritourism farms has been seen as partial solution of rural population's economic problems. Traditional and regional products can be a specific part of agritourism product, create regional identity and uniqueness. Paper presents results of surveys conducted in agritourism farms in Brzesko and Tarnów District and samples of owellers of Kraków, Katowice and Radom The surveys concerned gastronomic activities - board for tourists offered by agritourism farms and farmers knowledge of traditional and regional dishes and products. The survey of town dwellers concerned their expectations towards full- or part-board offered by agritourism farms and also their knowledge of traditional mi. regional dishes and products. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Byszewska I. 2005: Konkurs "Nasze kulinarne dziedzictwo" - doświadczenia w zakresie identyfikacji promocji produktów regionalnych i tradycyjnych . [W:] O produktach tradycyjnych i regionalnych - możliwości a polskie realia. Fundacja Fundusz Współpracy, Warszawa, 279-282.
  2. Gąsiorowski M. 2000: Nasze kulinarne dziedzictwo - Wyniki konkursu 2000. BHICiP sp. z o.o. Redakcja , "Gospodyni". Warszawa 7-18.
  3. Jasiński J. 2005: Wyróżnienie produktów regionalnych na rynku i wynikające z tego korzyści. [W:] O produktach tradycyjnych i regionalnych - możliwości a polskie realia. Fundacja Fundusz Współpracy, Warszaw, 283-319.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu