BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Pietkun Paweł
Tytuł
Oferta jak pułapka
Źródło
Gazeta Bankowa, 2007, nr 26, s. 8-9
Słowa kluczowe
Etyka biznesu, Prawo bankowe, Instytucje finansowe, Bankowość
Business ethics, Banking law, Financial institutions, Banking
Abstrakt
Firma Provident od dekady starannie omija przepisy bankowe w Polsce, podbierając innym instytucjom finansowym klientów bankowości detalicznej. Proceder ten odbywa się za pomocą deklaracji braku współpracy z Biurem Informacji Kredytowej, co kosztuje pożyczkobiorców nawet 80 proc. rocznej rzeczywistej stopy oprocentowania. Ale jeśli ci zdecydują się na niespłacanie rat w odpowiednich terminach i tak trafią do BIK-u z informacją, że są nierzetelnymi klientami, do której banki będą miały dostęp przez kilka najbliższych lat, co skutecznie zablokuje jakąkolwiek możliwość zaciągnięcia kredytu. Raty natomiast spłacą, bo Provident ma swoje sposoby na nierzetelnych klientów. Artykuł jest studium nieprawidłowości ze strony firmy Provident.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0860-7613
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu