BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Czarnota-Bojarska Joanna
Tytuł
Motywacja przez identyfikację - nowe spojrzenie
Motivation Through Identification - a New Aproach
Źródło
Organizacja i Kierowanie, 2005, nr 4, s. 39-47, bibliogr. 7 poz.
Organization and Management
Słowa kluczowe
Motywacje, Organizacja i zarządzanie, Społeczeństwo, Motywacja do pracy
Motivation, Organisation and management, Society, Work motivation
Abstrakt
W artykule zaprezentowana została teoria kategoryzacji społecznej, której tezy rzucają nowe światło na rozumienie natury motywacji do pracy i kształtowania się tożsamości organizacyjnej i identyfikacji z firmą.

The paper presents the Self- Categorization Theory, which thesis shed bew lihgt on understanding the nature of work motivation and developing the organizational identity and identification with the company.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Haslam S.A., Powell C., Turner J.C., Social Identity, Self Categorization And Work Motivation: Rethinking The Contribution Of The Group To Positive And Sustainable Organizational Outcomes, „Applied Psychology: An International Review" 2000, 49, 3, 319-339
  2. Haslam S.A., Psychology in Organizations. The Social Identity Approach, Sage, London 2001.
  3. Hogg M.A., Martin R., Weeden K., Leader-Member Relations And Social Identity, [w:] D. van Knippenberg i M.A.Hogg (red.), Leadership and Power, Sage, London 2003.
  4. Moreland R.L., Argote L., Krishnan R., Socially shared cognition at work: Transactive memory and group performance, [w:] Nye J., Brower A. (red.), What's social about social cognition? Research on socially shared cognition in small group, Sage, Newbury Park 1996.
  5. Tajfel H., Tożsamość społeczna i zachowania międzygrupowe, „Przegląd Psychologiczny" 1982, XIX, (2), 152-163.
  6. Tajfel H., Social Identity and Intergroup Relations, Cambridge University Press, Cambridge 1982.
  7. Turner J.C., Hogg M.A., Oakes P.J., Reicher S.D., Wetherell M.S., Rediscovering the social group, Blackwell, Oxford 1987.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-5466
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu