BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Romanowski Piotr, Kwieciński Michał
Tytuł
Jak fabryka Toyoty
Źródło
Gazeta Bankowa, 2005, nr 51, s. 20-24
Słowa kluczowe
Bankowość, Filozofia jakości, Kontrola jakości, Strategia jakości
Banking, Philosophy of quality, Quality control, Quality strategy
Abstrakt
W latach osiemdziesiątych Toyota zadziwiła przemysł motoryzacyjny innowacyjnymi metodami zarządzania produkcją, które pozwalały niezwykle tanio produkować samochody wysokiej jakości. Było to możliwe dzięki wprowadzeniu systemu lean - eliminującego skutecznie zbędne nadwyżki zapasów i wady powstałe w procesie produkcji. Równolegle, koncern General Motors wprowadził własną metodologię six sigma, która umożliwiła znacznie ściślejsze dopasowanie się do potrzeb klienta. Artykuł przedstawia możliwości zaadoptowania wyżej wymienionych metod w sektorze bankowym.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0860-7613
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu