BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Zarębski Marek
Tytuł
Motywy wyboru usług agroturystycznych
The Reasons for Selecting Agritourism Services
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2006, T. 8, z. 4, s. 390-394, bibliogr. 8 poz.
Słowa kluczowe
Agroturystyka, Usługi turystyczne, Modernizacja obszarów wiejskich
Agrotourism, Tourism services, Modernisation of the rural area
Uwagi
synopsis, summ.
Abstrakt
Omówiono badania przeprowadzone w 2004 roku w gospodarstwach agroturystycznych na terenie województwa wielkopolskiego. Dotyczyły one poznania cech demograficzno-ekonomicznych nabywców usług agroturystycznych, ustalenia motywów wyboru tej oferty, motywów podejmowania decyzji w zakresie wypoczynku oraz jego charakterystyki.

Agritourism as a form of spending one s leisure time organized by farms is gaining more and more customers. Unlike the mass tourism it provides opportunities of spending actively leisure time in the countryside. Also, it enables direct contact with the country dwellers, learning about their life styles, working conditions and cultural richness of the rural environment. In the wielkopolskie province these are primarily the whole families that are the customers of agritourism services. They constitute the dominating percentage of all using this type of service. Most frequently they spend their leisure time in the countryside in summers. Spending Easter, Christmas and New Year time, and so-called 'long' weekends have also become quite popular. Further development of agritourism requires overcoming the existing impediments. The most considerable among these impediments are insufficient capital, Iow technical infrastructure development capital outlays and high cost of promoting agritourism. The appropriate use of the advantages (natural and cultural) and resources (free labour and housing resources) may lead to the creation of a high quality product. Effectively working Information system on agritourism services, effective distribution network and promotion of available offers, a beneficiary relation between the service price and its scope may result in increasing the demand for the services. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bott-Alama A. 2004: Uwarunkowania rozwoju turystyki wiejskiej w województwie zachodniopomorskim. Uniwersytet Szczeciński, Szczecin, 15.
  2. Drzewiecki M. 1995: Agroturystyka. Założenia - uwarunkowania - działania. Instytut Wydawniczy Świadectwo, Bydgoszcz, 27.
  3. Gołembski G. 2002: Kompendium wiedzy o turystyce. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Poznań, 24.
  4. Jalinik M. 2002: Agroturystyka na obszarach przyrodniczo cennych. Wydawnictwo Politechniki Białostockiej, Białystok, 11.
  5. Kowalczyk A. 2001: Geografia turyzmu. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 160.
  6. Szubert-Zarzeczny U. 2002: Ekonomiczne podstawy turystyki. Wyd. Akademii Rolniczej we Wrocławiu, Wrocław, 16.
  7. Woś A. 2005: Społeczne funkcje rolnictwa i nowa równowaga. Zagadnienia Ekonomiki Rolnej, nr l, 4-5.
  8. Wrona J., Rek J. 2001: Podstawy geografii ekonomicznej. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 381.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu