BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Bocho Witold
Tytuł
Praktyczne elementy marketingu w hotelarstwie
Practical Marketing Applications in the Hotel Industry
Źródło
Folia Turistica / Akademia Wychowania Fizycznego im. B. Czecha w Krakowie, 2002, nr 11, s. 87-109, bibliogr. 14 poz.
Słowa kluczowe
Marketing usług, Marketing turystyczny, Marketing-mix, Strategia marketingowa, Sprzedaż, Zarządzanie marketingowe, Hotelarstwo
Service marketing, Tourism marketing, Marketing-mix, Marketing strategy, Sale, Marketing management, Hotel industry
Uwagi
summ.
Abstrakt
W artykule omówiono elementy marketingu hotelarskiego, których wykorzystanie stanowi o sukcesie rynkowym hotelu. W szczególności scharakteryzowano następujące elementy: plan marketingowy dla hotelu, zbiór informacji i analiza konkurencji, segmentacja rynku, planowanie i ustalanie celów, umiejscowienie oferty produktu w hotelarstwie, polityka cenowa, planowanie akcji marketingowej, aktywna sprzedaż w hotelarstwie i gastronomii, oferta i materiał reklamowy, relacje sprzedawca-gość w hotelu, zadania działu sprzedaży, sprzedaż-rozmowa, podróże handlowe i targi, umowy i warunki handlowe, tworzenie i prowadzenie działu marketingu i sprzedaży, kontrola i ocena efektywności działań marketingowych.

The paper addresses the key marketing applications specifically designed to facilitate implementation of hotel objectives, e.g. attracting potential guests, fending off competitors and securing market success for the hotel company. This is to be achieved primarily by a combination of hotel strategy and specific marketing instruments, i.e. a marketing plan. Apart from the clearly defined company's objectives it should also comprise the characteristics of the target market and identifications of the product's present market position, mixed marketing strategy components, plan implementation control instruments and the key budgeting constraints. (short original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0867-3888
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu