BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Aniszewska Grażyna
Tytuł
Od hierarchii do rynku - sposoby kształtowania elastycznej kultury organizacyjnej
Źródło
Przegląd Organizacji, 2007, nr 6, s. 10-12, bibliogr. 3 poz.
Słowa kluczowe
Kultura organizacji, Strategia przedsiębiorstwa, Informacja w przedsiębiorstwie, Public relations, Polityka personalna, Standaryzacja
Corporate culture, Corporation strategies, Information in enterprise, Public relations, Personnel policy, Standardization
Uwagi
summ.
Abstrakt
Zwrócono uwagę na aspekt rynkowy kultury organizacyjnej, na różnice między kulturą hierarchii i kulturą rynku. Podkreślono, że podstawową różnicą między nimi jest koncentracja na sprawach wewnętrznych (hierarchia) lub zewnętrznych (rynek) oraz wynikające z tego oczekiwania odnośnie zachowań pracowniczych. Omówiono obszary, w których zmiany dają szanse na wykształcenie nowych postaw pracowniczych. Są to: strategia, polityka komunikacyjna, polityka personalna.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. BURT R., When is Corporate Culture a Competitive Asset?, "Financial Times", jesień 1999.
  2. HOTTER J., HESKETT J., Corporate Culture and Performance, New York, The Free Press 1992.
  3. CAMERON J., QUINN R., Kultura organizacyjna -diagnoza i zmiana, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-7221
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu