BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Moroszo Bartłomiej
Tytuł
Zdolność przedsiębiorstw do uczenia się a innowacyjność - rola atmosfery panującej w przedsiębiorstwie
Źródło
Przegląd Organizacji, 2007, nr 6, s. 13-16, bibliogr. 11 poz.
Słowa kluczowe
Innowacyjność przedsiębiorstw, Proces uczenia się, Organizacje uczące się, Przewaga konkurencyjna
Enterprise innovation, Learning process, Learning organisations, Competitive advantage
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest przedstawienie na podstawie wyników badań różnic między podmiotami gospodarczymi określonymi jako innowacyjne a podmiotami nieinnowacyjnymi w obszarze ich zdolności do uczenia się. Skoncentrowano się na systemie sprzyjającycm uczeniu się - jednym z wymiarów zdolności do uczenia się przedsiębiorstw. W badaniach przeprowadzonych w latach 2000-2001 posłużono się kwestionariuszem ankietowym. Analizie poddano dane pochodzące z 361 przedsiębiorstw ze Szczecina i okolic.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. ARGYRIS C., SCHON D-, (1978), Organisational Learning: A Theory of Action Perspective, Addison-Wesley, Reading, MA.
  2. CROSSAN M.M., LANE H.W., WHITE R.C., (1999), An Organizational Learning Framework: From Intuition to Institution, "Academy of Management Review", vol. 24, nr 3, s, 522-537.
  3. GARVIN D., (2000), Learning in Action, A Guide to Putting the Learning Organization to Work, Harvard Business School Press, Boston.
  4. KIM D., (1993), A Framework for Integrating Individual Learning and Organizational Learning, "Sloan Management Review", jesień, s. 37-82.
  5. MOSZORO B., LÛZANO PLATONOFF A., SYSKO-RO-MANCZUK S., (2004), Innowacyjność polskich firm w gospodarce opartej na wiedzy, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstw", nr l, s. 86-94.
  6. Oslo Manual. The Measurement of scientificandtechnologicalactivities. Proposed Guidelines for Collecting and Interpreting Technological Innovation Data (1997), OECD/ Eurostat, Paris, s. 31.
  7. PEARN M., RODERICK C., MULROONEY C., (1997), Learning Organizations in Practice, McGrow-Hill, London.
  8. PORTER M., (2001), Porter o konkurencji, PWE, Warszawa, s. 192.
  9. SENGE P., (1998), Piąta dyscyplina. Teoria i praktyka organizacji uczących się, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa.
  10. STATA R., (1989), Organizational Learning: The Key to Management Innovation, "Sloan Management Review", nr 30, vol. 3, s. 63-74.
  11. SWAN J., SCARBROUGH H., (2001), Explaining the Diffusion of Knowledge Management: The Role of Fashion, "British Journal of Management", vol. 12, s. 3-12.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-7221
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu