BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kaleta Andrzej
Tytuł
Proces wyboru strategicznego - kluczowy etap zarządzania strategicznego
The Strategic Choice Process as the a Key Element in Strategic Management
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2006, nr 1137, s. 72-84, bibliogr. 12 poz.
Tytuł własny numeru
Zarządzanie strategiczne w badaniach teoretycznych i w praktyce
Słowa kluczowe
Zarządzanie strategiczne, Strategia przedsiębiorstwa, Formułowanie strategii przedsiębiorstwa
Strategic management, Corporation strategies, Formulation of business strategy
Uwagi
summ.
Abstrakt
Omówiono znaczenie i zakres wyboru strategicznego. Opisano proces formułowania wariantów strategii.

Strategy formulation means choosing the optimal strategic option and is always the key point in the strategic management process. The strategic choice process consists of creation of development ideas which then get transformed into strategic options out of which one is chosen for implementation. This choice will never be final and should be continuously verified. In business practice the choice of the attractive development concept can be difficult and this is why it is worthwhile to improve the strategic choice process even if there is no chance for creating a universal procedure. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Berliński L., Penc-Pietrzak L., Inżynieria projektowania strategii przedsiębiorstwa, Difin, Warszawa 2004.
  2. Collins J., Porras J.I., Wizjonerskie organizacje, SPM Projekt, Warszawa 2003.
  3. De Bono E., Naucz się myśleć kreatywnie, Prima, Warszawa 1998.
  4. Gołębiowski T., Zarządzanie strategiczne - planowanie i kontrola, Difin, Warszawa 2001.
  5. Kaleta A., Najczęstsze błędy w praktyce zarządzania strategicznego polskich przedsiębiorstw, Prace naukowe Akademii Ekonomicznej nr 1025, AE, Wrocław 2004.
  6. Loka N., Planowanie strategiczne w firmie, One - Press - Helion, Gliwice 2005.
  7. Moszkowicz M., Zarządzanie strategiczne, systemowa koncepcja biznesu, PWE, Warszawa 2005.
  8. Obłój K., Strategia organizacji, PWE, Warszawa 1998.
  9. Penc J., Strategiczny system zarządzania, Placet, Warszawa 2001.
  10. [ 10] Pierścionek Z., Strategie rozwoju firmy, PWN, Warszawa 1996.
  11. [11) Romanowska M., Planowanie strategiczne w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa 2004.
  12. Urbanowska-Sojkin E., Banaszyk P., Witczak H., Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem, PWE, Warszawa 2004.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu