BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Wołczek Przemysław
Tytuł
Koncepcja zmiany strategii przedsiębiorstwa
The Concept of a Change of an Enterprise Strategy
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2006, nr 1137, s. 177-188, bibliogr. 16 poz.
Tytuł własny numeru
Zarządzanie strategiczne w badaniach teoretycznych i w praktyce
Słowa kluczowe
Strategia przedsiębiorstwa, Zarządzanie strategiczne
Corporation strategies, Strategic management
Uwagi
summ.
Abstrakt
Artykuł przedstawia autorska koncepcję zmiany strategii przedsiębiorstwa. Sprecyzowano terminy: „strategia” i „zmiana strategii”.

The paper presents the concept of a change of an enterprise strategy. Nowadays enterprises operate in a very turbulent, dynamic and changeable environment. These features of the environment result in the necessity to constantly observe changes which take place in the enterprise environment, and skillfully predict the direction of those changes in the future and adjust to them in order to stay on the market. We may say that enterprises must be ready to change their strategies in order to keep up with fast changes in environment. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Ansoff H.I., Zarządzanie strategiczne, PWE, Warszawa 1985.
  2. Dąbrowski J., Zmiany strategiczne w teorii i praktyce zarządzania, Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego, Warszawa 2002/2003.
  3. Koontz H., O'Donnell C., Weihrich H., Management, McGraw-Hill, New York 1984.
  4. Leksykon zarządzania, red. M. Romanowska, Difin, Warszawa 2004.
  5. Machaczka J., Zarządzanie rozwojem organizacji, PWN, Warszawa-Kraków 1998.
  6. Moszkowicz M., Strategia przedsiębiorstwa okresu przemian, PWE, Warszawa 2000.
  7. Obłój K., Strategia organizacji. W poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej, PWE, Warszawa 2001.
  8. Obłój K., Strategia sukcesu firmy, PWE, Warszawa 1998.
  9. Penc-Pietrzak L, Analiza strategiczna w zarządzaniu firmą. Koncepcja i stosowanie, C.H. Beck, Warszawa 2003.
  10. Penc J., Innowacje i zmiany w firmie, Placet, Warszawa 1999.
  11. Penc J., Strategie zarządzania. Perspektywiczne myślenie, systemowe działanie, Placet, Warszawa 1999.
  12. Pierścionek Z., Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie, Wyższa Szkoła Bankowa, Warszawa 1995.
  13. Porter M.E., Czym jest strategia? „Harvard Business Review", lipiec-sierpień 2005.
  14. Rajzer M., Strategie dywersyfikacji przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2001.
  15. Zarządzanie strategiczne. Koncepcje - metody, red. R. Krupski, AE, Wrocław 2003.
  16. Zarządzanie strategiczne. Systemowa koncepcja biznesu, red. M. Moszkowicz, PWE, Warszawa 2005.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu