BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Jakubów Leon
Tytuł
Kreowanie wizerunku przedsiębiorstwa elementem zarządzania strategicznego
Creating Business Image as a Strategic Management Component
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2006, nr 1137, s. 57-62, bibliogr. 8 poz.
Tytuł własny numeru
Zarządzanie strategiczne w badaniach teoretycznych i w praktyce
Słowa kluczowe
Wizerunek przedsiębiorstwa, Zarządzanie strategiczne, Otoczenie przedsiębiorstwa, Public relations
Company image, Strategic management, Enterprise environment, Public relations
Uwagi
summ.
Abstrakt
Omówiono strukturę otoczenia społeczno-gospodarczego i jego związki z przedsiębiorstwem. Podkreślono, że w warunkach gospodarki rynkowej większe szanse rozwoju ma to przedsiębiorstwo, które dba o swoją dobrą reputację.

Negative results of development and civilisational threats generate criticism directed at businesses and decrease trust in them. As a result people demand higher corporate social responsibility. To meet these expectations businesses appoint public relations departments whose task is to create a positive business image. Concern about good reputation and credibility of the company should not rely on sponsoring, charity work and good press relations. The main tasks of such a department should be to analyze future social expectations and to include them in the strategic goals of the company. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. [ l ] Black S., Public relations, ABC, Warszawa 1998.
  2. Budzyński W., Public relations - zarządzanie reputacją firmy, Poltext, Warszawa 1997.
  3. Lewicka D., Stówa i gesty, "Businessman" 1995 nr 11.
  4. Najlepsze przedsiębiorstwa świata, "Zarządzanie na Świecie" 1997 nr 11.
  5. Oliver S., Strategia public relations, PWE, Warszawa 2005.
  6. Parston G., Osiąganie wyników społecznych, [w:] Organizacja przyszłości, Business Press, Warszawa 1998.
  7. Wójcik K., Public relations, t. l, Placet, Warszawa 1997.
  8. Wójcik K., Public relations. Od A do Z, Placet, Warszawa 1997.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu