BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Czerska Małgorzata
Tytuł
Proces kształtowania kultury organizacji
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2002, nr 963, s. 77-93, tab., rys., bibliogr. 6 poz.
Tytuł własny numeru
Zmiana warunkiem sukcesu : integracja, globalizacja, regionalizacja - wyzwania dla przedsiębiorstw
Słowa kluczowe
Kultura organizacji, Strategia przedsiębiorstwa, Zarządzanie przedsiębiorstwem, Zmiany organizacyjne, Kadra kierownicza, Zachowania pracownika
Corporate culture, Corporation strategies, Enterprise management, Organisational change, Managerial staff, Employee behaviours
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Główne założenie prezentowanego artykułu zakłada, iż w długiej perspektywie czasowej kultura organizacji może i powinna być modyfikowana zgodnie z wymogami przyjętej przez firmę strategii. Rozważania rozpoczyna charakterystyka kultury organizacji - jej istoty, znaczenia i wpływu na pracę menadżera. Dalsza część referatu prezentuje proces zmian kultury - jego etapy i metody. (abstrakt oryginalny)

The main aim of this paper is to prove the hypothesis, that in long-term perspective organisational culture could be changed by managers according to the demands of strategy. Paper starts with description of organisational culture - what it is, and why it is worth to be an object of interest. Second part present the process of changing organisational culture - its phases an methods. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Gableta M., (1998): Potencjał pracy w przedsiębiorstwie. Kształtowanie i wykorzystanie, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław.
  2. Koźmiński A., Piotrowski W., (1995): Zarządzanie. Teoria i praktyka, PWN, Warszawa.
  3. Pietkiewicz E., Kałużny S., (1993): Bankowcy, dobre obyczaje, PWE, Warszawa.
  4. Shein E.H., (1984 nr 25): Comming to a new awareness of organisational culture, Sloan Management Review.
  5. Steiman H., Schreyogg G., (1992): Zarządzanie. Podstawy kierowania przedsiębiorstwem. Koncepcje, funkcje, przykłady, Wydawnictwo Politechniki Wrocławskiej, Wrocław.
  6. Strategor, (1995): Zarządzanie firmą, PWE, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu