BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kosson Grzegorz
Tytuł
Marki wiernych wyznawców
Źródło
Marketing w Praktyce, 2007, nr 5, s. 38-40
Słowa kluczowe
Komunikowanie marketingowe, Religia, Wartość marki, Pozycjonowanie marki, Psychologia konsumenta
Marketing communication, Religion, Brand value, Brand positioning, Consumer psychology
Abstrakt
Autor pisze, że marki marzą o tym, by wskoczyć na opuszczone ołtarze. Tak jak religia, są ucieleśnieniem pewnych idei. A czy może być coś bardziej efektywnego niż odwoływanie się do podstawowych symboli organizujących naszą cywilizację? Marki często dokonują takiego symbolicznego zagarnięcia. Motyw ukrzyżowania czy ostatniej wieczerzy często występował w reklamach. Zdaniem autora, na takie zabiegi mogą pozwolić sobie marki, które posiadają wyznawców, a nie konsumentów. Marki, które kierują się wartościami i mają wpisany w siebie ambitny pozamaterialny cel. Marki, które nadają treść i znaczenie indywidualnej egzystencji. Marki, które zaspokajają potrzebę tożsamości.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Jean Baudrillard, "Społeczeństwo konsumpcyjne. Jego mity i struktury ,,'Sic, Warszawa 2006.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1425-8315
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu