BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Witek Lucyna
Tytuł
Perswazyjna moc witryn sklepowych
Źródło
Marketing w Praktyce, 2007, nr 5, s. 66-70, bibliogr. 6 poz.
Słowa kluczowe
Małe i średnie przedsiębiorstwa, Placówki handlowe, Przewaga konkurencyjna, Wystawy, Psychologia sprzedaży
Small business, Sales outlets, Competitive advantage, Exhibitions, Sales psychology
Abstrakt
Autorka pisze, że witryna jest swoistego rodzaju wizytówką sklepu i zaproszeniem klienta do wejścia do środka. Podstawowym zadaniem wystaw jest kreowanie i wzmacnianie wizerunku sklepu, zachęcenie do jego odwiedzin oraz aktywizacja sprzedaży. Jest to także nośnik informacji o asortymencie, nowościach rynkowych, prowadzonych promocjach itp. Szacuje się, że przeciętna wystawa jest dostrzegana tylko przez 30 proc. klientów. Zatem zdaniem autorki wystawa powinna zaskakiwać, aby klient zwrócił na nią uwagę. Oczywiście, aby została zauważona i zapamiętana, musi odróżniać się również od witryn konkurencji. W artykule omówiono sposoby na realizację tych zamiarów.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Cox R., Brittain P., Zarządzanie sprzedażą detaliczną, PWE, Warszawa 2000, s. 256.
  2. Kędzior Z., Warunki zakupu a zachowania nabywcze konsumentów, "Handel Wewnętrzny", 2001, nr l, s. 36.
  3. Levinson I.Z., Steinman R., The Role of Eye Movement in the Detection of Contrast and Spatial Detail [w:] Eye Movements and Their Role in Visual and Cognitive Processes, red. Kowler E., Elsevier, Amsterdam, 1990, s. 115-160.
  4. Praca zbiorowa (tłumaczenie A. Pietrzak), Aranżacja wystaw sklepowych, Arkady, 2001, s. 122-125.
  5. Solomon M.R., Zachowania i zwyczaje konsumentów, Helion, 2006, s. 365.
  6. Szymeczko-Dąbek K., Merchandising cz.2 [w:] http://www.pb.info.pl/?pg=ar/ar_238&lg=pl
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1425-8315
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu