BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Pawłowska Bożena
Tytuł
Zarządzanie satysfakcją klienta czynnikiem poprawy konkurencyjności przedsiębiorstwa na rynku europejskim
Customer Satisfaction Management as a Factor of Companies Competitiveness Improvement on the European Market
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2004, nr 1015, t. 2, s. 149-155, tab., bibliogr. 7 poz.
Tytuł własny numeru
Agrobiznes 2004 : sytuacja agrobiznesu w Polsce po przystąpieniu do Unii Europejskiej
Słowa kluczowe
Orientacja na klienta, Zarządzanie zadowoleniem klientów, Konkurencyjność przedsiębiorstwa
Costumer orientation, Customer satisfaction management, Enterprise competitiveness
Uwagi
summ.
Abstrakt
Autorka opisała wybrane punkty systemowego ujęcia zagadnienia zarządzania satysfakcją klienta na przykładzie wybranych przedsiębiorstw. Przedstawiła ocenę systemu orientacji na klienta, jako ilustrację działania w celu podniesienia satysfakcji klienta. Badania przeprowadziła w 12 przedsiębiorstwach z branży spożywczej, reprezentujących produkcję makaronu, cukru i wyrobów cukrowniczych, przetwórstwo mleka, przetwórstwo mięsne oraz produkcję i sprzedaż drobiu.

Customer satisfaction is a key issue for all organizations. To survive, you must understand and provide what the customers want. It is important to understand the entire chain of customers. This article focuses on all these aspects of customer satisfaction management system. In this article one introduced customer orientation measuring system to illustrate the activities needed to improve customer satisfaction. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Baran T., Jak usatysfakcjonować klienta, "Marketing w Praktyce" 2000, nr l.
  2. Kotler Ph. , Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Wydawnictwo Gebthner & S-ka, Warszawa 1994, s.33.
  3. Marciniak B., Badanie satysfakcji klientów - problemy i metody badawcze, "Marketing i Rynek" 2000, nr 11.
  4. Pasquier M., Fastnacht R., Praxis der Kundenzufriedenheitsmessungen. "IO Management" 2001, nr 5.
  5. Ruampersad H., 75 Painful Questions about Your Customer Satisfaction, "The TQM Magazine" 2001, s. 341-347.
  6. Shneider W., Kunden-zufriedenheit. Strategie. Messung. Management. Verlag Moderne Industrie, Landsberg 2000, s. 149-151.
  7. Sudoł S., Szymczak J., Haffer M. (red.), Marketingowe testowanie produktów, PWE, Warszawa 2000.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu