BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Urbaniak Maciej
Tytuł
Jakość w procesie rozwoju innowacji produktowych
Źródło
Problemy Jakości, 2007, nr 7, s. 13-18
Słowa kluczowe
Jakość produktu, Innowacje w produkcji, Produkt
Product quality, Innovations in production, Product
Uwagi
Zawiera rysunki: [1] Etapy badańi rozwoju, [2] Kontinuum możliwości doskonalenia produktów, [3] Proces zarządzania innowacjami produktowymi, [4] Przekształcenie założeń dotyczących innowacji produktowej w opracowaniu koncepcji (projektu) nowego produktu. Zawiera tabelę: [1] Czynniki brane pod uwagę przy selekcji nowych pomysłów
Abstrakt
W artykule zwrócono uwagę na prace rozwojowe związane z doskonaleniem istniejącego już na rynku produktu oraz technologii jego wytwarzania. Omówiono proces rozwoju innowacji, w tym jego fazy: poszukiwanie pomysłów na nowe produkty, przesiewanie nowych pomysłów - screening oraz testowanie koncepcji. Zwrócono także uwagę na fazę wprowadzania produktu na rynek.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. M. J. Beker, „Copanion Encyklopedia of Marketing", Routledge, London, 1995, p.468.
  2. J. M. Bonnier, „The influence of formal controls on customer interactivity in New produkt development", Industrial Marketing Management, Vol. 34, No. 1, January, 2005, pp. 64-69.
  3. M. Carver, Best Practices in Identyfing Customer-Driven Improvement Opportunities, Industrial Marketing Management, Vol. 32, 2003, pp. 455-466.
  4. W. A. Cohen, „The Practice of Marketing Management - Analysis, Planning and Implementation, Macmillan Publication Company, New York, 1988, pp. 306-307.
  5. M. D. Hutt, Th. W. Speh, Business Marketing Management - a Strategic view of Industrial and Organizational Market, Harcourt College Publishers, 2001.
  6. M. H. Morris, L. F. Pitt, E. D. Honeycuit Jr, Business-to-Business Marketing - a Strategie Approach. Sage Publications, 2001, p. 235.
  7. D. S. Rogers, D. M. Lambert, A. M. Knemeyer, "The product development and commercialization process", The International Journal of Logistics Management, Vol. 15, No. 1, 2004, pp. 43-72.
  8. J. Szymczak , „Wyróżniki jakościowe dóbr konsumpcyjnych", Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 1992, s. 17.
  9. S. C. Wheelwright, K. B. Clark, Creating Product Plans to Focus Product Development, Harvard Business Review, Vol. 70, March/April, 1992, pp. 70-82.
  10. E.R. Wyder, J. E Tanner, Business Marketing – Connecting Strategy, Relationships, and Learning, McGraw Hill, New York, 2006, p. 234.
  11. D. Zahay, A. Griffin, E. Fredericks, „Sources, uses, and forms of data in the New product development process', Industrial Marketing Management, Vol. 33, No. 7, October, 2004, pp. 657-666.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-8651
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu