BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Domańska Katarzyna
Tytuł
Przewaga dzięki bazie danych
Źródło
Marketing w Praktyce, 2007, nr 6, s. 72-74, bibliogr. 4 poz.
Słowa kluczowe
Ochrona danych osobowych, Bazy danych, Prawo, Ustawa o ochronie danych osobowych, Komunikowanie marketingowe
Personal data protection, Databases, Law, Act of personal data protection, Marketing communication
Abstrakt
Zdaniem autorki, skuteczność działań marketingowych zależy w dużej mierze od tego, jak dobrze znamy klienta. Aby do niego dotrzeć, trzeba do poznać, a aby go poznać, trzeba zgromadzić jak najwięcej informacji na jego temat: czym się interesuje, ile ma lat, co czyta, gdzie mieszka, czy ma komórkę i korzysta z internetu. Im więcej uda się zdobyć informacji o kliencie, tym skuteczniej będzie można do niego dotrzećz ofertą czy przekazem reklamowym. Autorka przypomina jednak, że samo posiadanie bazy danych nie wystarczy. By wzrosła sprzedaż lub spadły koszty działalności i zwiększyła się przewaga konkurencyjna, potrzebne jest efektywne wykorzystanie tej bazy. Od tego, w jakim celu będziemy zbierać dane, będzie zależał ich rodzaj i sposób budowania bazy. Należy przy tym pamiętać, że niektóre informacje podlegają szczególnej ochronie (np. informacje o rasie czy wyznaniu religijnym) niektóre zbiory danych (np. teleadresowych) będą wymagały rejestracji, a inne nie (np. adresy e-mail).
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych http://www.giodo.gov.pl
  2. Rejestracja zbioru danych osobowych http://egiodo.giodo.gov.pl
  3. Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego http://www.smb.pl/grupa bazy danych
  4. Urząd Komunikacji Elektronicznej http://www.uke.gov.pl
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1425-8315
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu