BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kaczmarek Bogusław
Tytuł
Specyfika zmian w nawiązaniu aliansów na przykładzie Japonii
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2002, nr 963, s. 185-192, bibliogr. 8 poz.
Tytuł własny numeru
Zmiana warunkiem sukcesu : integracja, globalizacja, regionalizacja - wyzwania dla przedsiębiorstw
Słowa kluczowe
Alianse strategiczne, Japoński model gospodarki, Joint ventures, Strategia rozwoju przedsiębiorstwa, Globalizacja działań przedsiębiorstwa
Strategic alliances, Japanese economic model, Joint ventures, Company development strategy, Globalization of enterprise activity
Uwagi
streszcz., summ.
Kraj/Region
Japonia
Japan
Abstrakt
Artykuł jest próbą analizy teoretycznej ukazującej dwa zagadnienia:
  1. Krótki zarys tendencji światowych w nawiązywaniu aliansów strategicznych pomiędzy partnerami z różnych obszarów geograficznych,
  2. Specyfikę aliansów strategicznych w Japonii (m. in. modyfikowanie produktów, modyfikowanie sprzedaży, tworzenie sieci).
To drugie zagadnienie analizowane jest w kontekście zmiany w podejściu do tzw. aliansu tradycyjnego i aliansu specyficznego na przykładzie Japonii. (abstrakt oryginalny)

Specifics of establishing strategic alliances, a Japanese example. This paper is a theoretical analysis illustrating two main issues:
  1. a short description of world trends in establishing strategic alliances by the partners of different geographical origin,
  2. specifics of strategic alliances in Japan (i.e. product modification, sales modification, network building).
The second of the issues has been analyzed in a context of changes in approach to traditional alliance and specific alliance on the Japanese example. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Baza danych FAC Mc Kinsey'a, (1993) Analiza Mc Kinsey'a, London.
  2. Bleeke J., Ernst D., (1993): Collaborating to Compete, John Wiley and Sons, New York.
  3. Gerlach M., (1987): Business Alliances and the Strategy of Japanese Firms, California Management Review Fall.
  4. Jones K., (1992): The Dilemma of Foreign Affiliated Companies: Surviving Middle Age in Japan, John Wiley and Sons Inc., New York.
  5. Jones K., Shill W., (1993): Japan: Allying for Adventage, Pan Books, London.
  6. Ohmae K., (1990): Pourquoi les alliances echouent-elles, Harvard l'Expansionn nr. 56.
  7. Ohmae K., (1989): The Global Logic of Strategic Alliances, Harvard Business Review.
  8. Yoshimo M., Rangan U., (1995): Strategic Alliances, Harvard Business School Press.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu