BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Broniewska Grażyna
Tytuł
Cykl PDCA odzwierciedleniem klasycznego cyklu zorganizowanego działania
Źródło
Problemy Jakości, 2007, nr 7, s. 36-39, bibliogr. 17 poz.
Słowa kluczowe
Koło Deminga, Zarządzanie przez jakość, Doskonalenie organizacji
Deming cycle, Total Quality Management (TQM), Organisation improving
Uwagi
Zawiera tabele: [1] Cykl działania zorganizowanego Henri Le Chatelier'a i jego odzwierciedlenie w wybranych modyfikacjach, [2] Sposoby unikania niepowodzeń we wprowadzaniu zmian wg J. Kottera
Abstrakt
W niniejszym artykule przedstawiono analizę omówień i uzupełnień cyklu Taylora - Le Chateliera, a także płynących z nich wskazówek dotyczących logiki przeprowadzania zmian organizacyjnych. Zaprezentowano cykl zorganizowanego działania Taylora - Le Chateliera i jego modyfikacje oraz cykl zorganizowanego działania w filozofii TQM - Koło Deminga (cykl PDCA). Omówiono kulturowe uwarunkowania realizacji cyklu zorganizowanego działania w postaci cyklu PDCA.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bieniok H., red., (1997), Metody sprawnego zarządzania - planowanie, organizowanie, motywowanie, kontrola, Placet, Warszawa.
  2. Broniewska G., (2005), Metody kształtowania jakości w procesach pracy, [w:] Metody organizacji i zarządzania. Kształtowanie relacji organizacyjnych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  3. Cameron K. S., Quinn R. E., (2003), Kultura organizacyjna - diagnoza i zmiana, Oficyna Wydawnicza, Kraków.
  4. Chatelier (le) H., (1926) Filozofia systemu Taylora, Instytut Naukowej Organizacji, Warszawa.
  5. Czerska M, (1996), Organizacja przedsiębiorstw. Metodologia zmian organizacyjnych, Wyd. Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.
  6. Kotarbiński T., (1996), Traktat o dobrej robocie, Ossolineum, Wrocław - Warszawa – Kraków.
  7. Kotter J. P, (1996); Leading Change, Harvard Business School Press, Harvard.
  8. Łunarski J., Stadnicka D., (2006), Intensyfikacja działalności innowacyjnej w systemie zarządzania jakością „Problemy Jakości", nr 11.
  9. Martyniak Z., (1996), Metody organizowania procesów pracy, PWE, Warszawa.
  10. Masłyk - Musiał E., (2003), Organizacje w ruchu, Oficyna Wydawnicza, Kraków.
  11. Mikołajczyk Z., (2002), Techniki organizatorskie w rozwiązywaniu problemów zarządzania, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  12. Mikołajczyk Z., (2003), Zarządzanie procesem zmian w organizacjach, Wyd. GWSH, Katowice.
  13. Modliński W, Tsuchihash K., (2001), QC Story -japońska metodyka rozwiązywania problemów, materiały III Sesji Międzynarodowej Szkoły Jakości, dn. 16 - 18.5., Warszawa.
  14. Nogalski B., (1986), Sterowanie zmianą organizacyjną w instytucji, Wyd. Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.
  15. PN-ISO 9000: 2001.
  16. Sikorski Cz., (1980), Procesy asymilacji zmian w strukturze organizacyjnej instytucji, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
  17. Zieleniewski J., (1969), Organizacja i zarządzanie, PWN, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-8651
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu