BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Godzwon Zofia
Tytuł
Samoocena jako narzędzie zarządzania jakością usługi edukacyjnej w szkole wyższej
Źródło
Problemy Jakości, 2007, nr 7, s. 40-45, bibliogr. 11 poz.
Słowa kluczowe
Samoocena, Zarządzanie jakością, Jakość usług, Jakość kształcenia
Self-esteem, Quality management, Quality of services, Quality education
Uwagi
Zawiera rysunek: [1] Model Kryteriów Doskonalenia Zarządzania PNJ. Zawiera tabele: [1] Porównanie kryteriów potencjału w systemach oceny jakości usługi edukacyjnej, [2] Porównanie kryteriów efektów w systemach oceny jakości usługi edukacyjnej, [3]Sposób oceniania poszczególnych kryteriów dla kolejnych wydziałów, [4] Wyniki końcowe samooceny w poszczególnych kryteriach w rozbiciu na wydziały
Firma/Organizacja
Uniwersytet Jagielloński
Jagiellonian University
Abstrakt
W artykule zaprezentowano metodę samooceny jakości usługi dydaktycznej na wyższej uczelni, która jest przyczynkiem do określenia mocnych i słabszych stron działań projakościowych na poszczególnych wydziałach. Przedstawiono najczęściej stosowane narzędzia pomiaru jakości usługi edukacyjnej. Porównano kryteria samooceny w wybranych modelach, a także omówiono proces samooceny działań projakościowych na wydziałach Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Brzezińska A. , Brzeziński J. Przebieg akredytacji kierunku psychologia, [w:] Brzezińska A. , Brzeziński J. (red. ), Ewaluacja procesu kształcenia w szkole wyższej, Wydawnictwo Fundacji Humaniora, Poznań, s. 94.
  2. Komitet Polskiej Nagrody Jakości, Konkurs Nagrody Zespołowe Organizacje Edukacyjne w w w. pnj. pl .
  3. Krajewska A. Jakość kształcenia uniwersyteckiego – ujęcie pedagogiczne. Trans Humana, Białystok 2004, s. 299.
  4. Norma PN - EN ISO 9004: 2001 Systemy doskonalenia jakością. Wytyczne doskonalenia funkcjonowania, Polski Komitet Normalizacyjny, Warszawa 2001.
  5. Norma EN ISO 9001: 2000 Systemy zarządzania jakością. Wymagania, Polski Komitet Normalizacji, Warszawa 2001r.
  6. Państwowa Komisja Akredytacyjna www. pka. edu. pl .
  7. Polska Nagroda Jakości, Konkurs - Nagrody Zespołowe - Organizacje Edukacyjne, Komitet Polskiej Nagrody Jakości, Warszawa 2004, ss. 5-11.
  8. Standardy i wskaźniki zapewnienia jakości w Europejskim Obszarze Szkolnictwa Wyższego. Europejskie materiały z konferencji europejskich ministrów do spraw szkolnictwa wyższego, Bergen 19-20 maja 2005 r. Stowarzyszenie na rzecz Zapewnienia Jakości w Szkolnictwie Wyższym, Warszawa 2005, ss. 6, 14-18.
  9. Uniwersytecka Komisja Akredytacyjna www. uka. amu. edu. pl .
  10. Uznawanie wykształcenia - przewodnik. Biuro Uznawalności Wykształcenia i Wymiany Międzynarodowej. Warszawa 2005, rozdział III. 5 Akredytacja instytucji edukacyjnych s. 1.
  11. Wosik D. , Kryteria akredytacji środowiskowej a wymagania normy ISO 9001:2000 - możliwości integracji na drodze doskonalenia jakości kształcenia w szkolnictwie wyższym, w Jakość kształcenia w społeczeństwie wiedzy, red. E Skrzypek, UMCS, Lublin 2006, s. 106.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-8651
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu