BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Grudowski Piotr
Tytuł
Metoda określania wpływu procesów na realizację celów strategicznych jako narzędzie doskonalenia organizacji
Źródło
Przegląd Organizacji, 2007, nr 6, s. 17-21, bibliogr. 15 poz.
Słowa kluczowe
Zarządzanie procesowe, Strategia przedsiębiorstwa, Normy ISO 9000, Zarządzanie jakością
Processing management, Corporation strategies, ISO 9000, Quality management
Uwagi
summ.
Abstrakt
W artykule przedstawiono zarys oryginalnej metody służącej określaniu oddziaływania procesów realizowanych w organizacji na wdrożenie przyjętych celów strategicznych. Podkreślono, że pomysł jej opracowania powstał w związku ze stwierdzoną w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw lukę metodyczną w zakresie planowania i monitorowania procesów. Wydzielono i scharakteryzowano cztery etapy działań realizowanych w ramach proponowanej metody, takie jak: ustalenie celów strategicznych organizacji, transformacja stanu kryteriów oceny wyników procesu, określenie wkładu procesów w realizację przyjętych celów strategicznych, przyznawanie rangi procesów w odniesieniu do przyjętej strategii organizacji.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. DERVITSIOTIS K.N., How to Attain and Sustain Excellence with Performance-based Process Management,"Total Quality Management", nr 3, 1999.
  2. GHOBADIAN A., GALLEAR D., TQM and Organization Size, "International Journal of Operations & Production Management", nr 2, 1997.
  3. GRUDOWSKI P., Czynniki wspierające oraz bariery przy wdrażaniu systemów jakości w małych organizacjach (cz. 2), "Problemy Jakości", nr 05, 2006.
  4. GRUDOWSKI P., Quality Reserves Determination Method, International Conference on Quality and its Applications, University Newcastle upon Tyne, Newcastle 1993.
  5. HATCH M., Teoria organizacji, PWE, Warszawa 2002.
  6. HUBERT A.C., Productivity Metrics, European Association of Nat. Productivity Cent., 1994.
  7. KOLMAN R., Inżynieria jakości, PWE, Warszawa 1992.
  8. KOLMAN R., Zastosowania inżynierii jakości, OPO, Bydgoszcz 2003.
  9. PIERŚCIONEK Z., Strategie rozwoju firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1997.
  10. PORTER M., Competitive Advantage, Free Press, New York 1985.
  11. RIGGS J.L., Production Systems: Planning, Analysis, and Control, fourth edition, John Wiley & Sons, New York 1987.
  12. SINK D.S., MORRIS W.T., JOHNSTONE C.S., By What Method, American Institute of Industrial Engineers, Atlanta 1995.
  13. SUDOŁ S., Przedsiębiorstwo, Dom Organizatora, Toruń 1999.
  14. [141 WESOŁOWSKI W.J., Inżynieria zarządzania. Metodyka inżynieryjna tworzenia struktur systemów gospodarczych, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Handlu i Prawa, Warszawa 1999.
  15. World Academy of Productivity Science: Root Causes of Implementation & Deployment Problems of Productivity & Quality Improvement Initiatives at the Regional, National & Organizational Levels, 9th World Productivity Congress, Istambuł 1995.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-7221
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu