BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Brach Jarosław
Tytuł
Produkcja ciężarówek na początku XXI wieku: Chiny i Indie - największe wyzwania
Production of Trucks at the Beginning of XXI Century: China and India - the Greatest Challenges
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2006, nr 1147, s. 37-51
Tytuł własny numeru
Problemy regionalne i globalne we współczesnej gospodarce światowej
Słowa kluczowe
Przemysł motoryzacyjny, Samochody ciężarowe
Automotive industry, Lorries
Uwagi
summ.
Kraj/Region
Chiny, Indie
China, India
Abstrakt
Przedstawiono dane dotyczące największych na świecie wytwórców ciężarówek. Zamieszczono rozważania na temat aktualnej sytuacji światowego przemysłu średnich i ciężkich kołowych środków transportu z uwzględnieniem wyzwań stawianych przez dwa najszybciej rozwijające się rynki na świecie – chiński i indyjski.

At this moment the world market of middle weight and heavy trucks is dominated by only few -6-7 global makers that are mainly from Europe. Now for these producers the most important potential and challenging markets are Chinese and Indian ones. But the demand for the trucks originally produced by these potentates is limited in these countries by: low level of wages, low quality of services and the fact that generally, excluding highways, many roads are in bad condition. So in order to exist in China and India Volvo, IVECO or DaimlerChrysler have to collaborate (licensing, assembling) with domestic manufacturers. But in the coming future is expected that the level/degree of the market penetration achieved by these companies will rise hugely. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu