BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Simpson Dorota
Tytuł
Zarządzanie wiedzą w korporacjach transnarodowych - przypadek Hewlett-Packard
Knowledge Management in Transnational Corporations - Hewlett-Packard Case
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2006, nr 1147, s. 336-344, bibliogr. 7 poz.
Tytuł własny numeru
Problemy regionalne i globalne we współczesnej gospodarce światowej
Słowa kluczowe
Zarządzanie wiedzą, Korporacje międzynarodowe, Strategia zarządzania
Knowledge management, International corporation, Management strategy
Uwagi
summ.
Firma/Organizacja
Hewlett-Packard
Abstrakt
Artykuł zawiera przegląd wybranych strategii zarządzania wiedzą. Przedstawiono w nim założenia towarzyszące implementacji zarządzania wiedzą w firmie Hewlett-Packard. Omówiono także procesy i instrumenty zarządzania wiedzą w tej korporacji.

Knowledge management, as a new domain, is not explained by too many theoretical models, which could be used in practise. Consulting firms use in practise two kind of strategy: codification and personalization. The article shows that in the analyzed corporation you can find both of them. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Drucker P., Społeczeństwo pokapitalistyczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.
  2. Hansen M.T., Noria N., Tierney T., What is Your Strategy for Managing Knowledge? "Harward Business Review" 1999, March-April.
  3. Holden N.J., Cross-cultural Management: A Knowledge Management Perspective, Financial Times/Prentice Hall, London 2001.
  4. Simpson D., Zarządzanie zasobami ludzkimi w procesie internacjonalizacji i globalizacji firmy, [w:] Funkcjonowanie podmiotów gospodarczych w warunkach współpracy międzynarodowej, Prace i Materiały IHZ UG, Wydawnictwo UG, Gdańsk 2001.
  5. Smith P., Systematic Knowledge Management: Managing Organizational Assets for Competitive Advantage, "Journal of Systematic Knowledge Management" 1998, April.
  6. Toffler A., Trzecia fala, PIW, Warszawa 1986.
  7. www.hp.com.pl (25 marca 2005 r.).
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu