BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Łucewicz Jacenta
Tytuł
Tożsamość organizacyjna i jej uwarunkowania
Conditions of Organizational Identity
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Zarządzanie i Marketing (18), 2001, nr 886, s. 22-26, bibliogr. 9 poz.
Tytuł własny numeru
Wybrane aspekty zarządzania
Słowa kluczowe
Przedsiębiorstwo, Socjologia przedsiębiorstwa, Prawomocność
Enterprises, Sociology of the enterprise, Legitimacy
Uwagi
summ.
Abstrakt
W artykule zaprezentowano uwagi dotyczące pojęcia tożsamości. Pojęcie to daje większą możliwość rozpoznawania problematyki gry o władzę, prawomocności przedsiębiorstwa, a także pozwala na rozważanie aspektów ideologicznych mających wpływ na funkcjonowanie organizacji.

Following the literature the Author has presented in the paper organizational identity and its conditions. Organizational identity is a share for all employees and customers the kind of view organization as a one of social system, which is distinguishing from environment. Organizational identity created the social space of organization in which have exited and mixed elements: economics, technical, ideological and strategy, which have decided zbout of how is organization and how is the people point of view of organization. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Duton J., Dukerich J., Harquail C.: Organisational images and member identification. "Administrative Science Quarterly" 1994 nr 39, s. 239-263.
  2. Konecki K.: Kultura organizacyjna japońskich przedsiębiorstw. Studium socjologiczne. Łódź: Wyd. UŁ 1994.
  3. Konecki K.: Uwarunkowania tożsamości organizacyjnej. Referat wygłoszony na konferencji naukowej "Socjologia gospodarcza sensu largo. Badania i dydaktyka", Łódź 11- 12 lutego 1999.
  4. Obłój K.: Konkurencja i zachowania strategiczne. Ograniczenia w postrzeganiu konkurencji i ich wpływ na zachowania strategiczne. "Master of Business Administration" 1998 nr 4, s. 19-22.
  5. Sarason Y.: A model of organizational transformation: The incorporation of organizational identity into a structuration theory framework. Academy of Management Journal, Best Papers Proceedings 1995, s. 47-51.
  6. Stalewski T., Łucewicz J.: Socjologia organizacji. Zagadnienia wybrane. Wrocław: Wrocławska Oficyna Nauczycielska 1994.
  7. Strategor. Zarządzanie firmą. Strategie, struktury, decyzje, tożsamość. Warszawa: PWE 1999.
  8. Szczepański J.: Elementarne pojęcia socjologii. Warszawa: PWN 1971.
  9. Tichy N., Devanna M.A.: The Transformational Leader. New York: J. Wiley 1986.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
1426-8604
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu