BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Krzos Grzegorz
Tytuł
Zarządzanie procesami zorientowanymi na klienta jako jedna z koncepcji doskonalenia polskich przedsiębiorstw
Customer Oriented Process Management as One of the Concepts of Polish Enterprises Development
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Zarządzanie i Marketing (18), 2001, nr 886, s. 135-147, bibliogr. 5 poz.
Tytuł własny numeru
Wybrane aspekty zarządzania
Słowa kluczowe
Zarządzanie procesami, Doskonalenie organizacji przedsiębiorstwa, Reorganizacja procesów biznesowych, Obsługa klienta
Process management, Enterprises organisation improving, Business Process Reengineering (BPR), Customer service
Uwagi
summ.
Abstrakt
W artykule przedstawiono zmodyfikowane podejście do tematu business process reengineering. Analizie poddano literaturowe przykłady firm wdrażających zarządzanie procesami, cztery firmy średnie i jedno duże polskie przedsiębiorstwo. W dalszej części autor przedstawił charakterystykę metody zarządzania procesami zorientowanymi na klienta.

This article concerns the new trends in business process reengineering based on the author's practical experience in Polish firms as well as on foreign literature covering this problem. The paper describes also the steps of achieving incremental improvement in not a radical, fundamental way. The main conclusion seems to be that efficient implementation of process management in Polish enterprises requires continuous improvement rather then radical, intensive support of top management and training of operation staff. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Davenport Th.: Process Innovation - Reengineering Work throught Information Technology. Boston: Harvard Business Scholl Press 1994.
  2. Edgar K.G.: Clienting. Warszawa: Placet 1993.
  3. Hammer M., Champy J.: Reengineering the cooperation. New York: Harper Business 1993.
  4. Hammer M., Champy J.: Reengineering w przedsiębiorstwie. Warszawa: NMI Warszawa 1996.
  5. Manganelli R.L., Klein M.M.: The Reengineering Handbook - A Step by Step, Guide to Business Transformation. New York AMACOM, 1994.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
1426-8604
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu