BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Wiktor Jan W. (Wydział Zarządzania)
Tytuł
Strategie przedsiębiorstw w marketingu międzynarodowym : próba typologii
Company Strategies in International Marketing : Towards a Typology
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2006, nr 729, s. 17-36, bibliogr. 32 poz.
Słowa kluczowe
Marketing międzynarodowy, Strategia marketingowa, Strategia rozwoju przedsiębiorstwa, Analiza piśmiennictwa ekonomicznego
International marketing, Marketing strategy, Company development strategy, Economic literature analysis
Uwagi
summ.
Abstrakt
"Strategia marketingu międzynarodowego jest częścią ogólnej strategii funkcjonowania i rozwoju przedsiębiorstwa." W artykule przedstawiono propozycję systematyki strategii, na podstawie której można przeprowadzić studia nad istotą i rodzajami strategii przedsiębiorstw w marketingu międzynarodowym.

This article constitutes an attempt to develop a typology of international marketing strategies. Such strategies reveal the dimensions of internationalisation and orientation of international companies. In terms of the article's title, international marketing strategy encompasses two fundamental parts: entry strategy and the company's foreign market presence strategy. The author analyses entry strategy by describing its basic aspects: space, time, organisation, and costs. In turn, the key components of presence strategy are viewed as the company's approach to the market (standardisation-adaptation strategies), treatment of the market (EPRG approach), market competition strategy (M. Porter, D. Faulkner and C. Bowman), and market service strategies (K. Ohmae). (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Backhaus K., Büschken J., Voeth M., Internationales Marketing, Schäffer-Poeschel Verlag, Stuttgart 2001.
  2. Berekoven L., Internationales Marketing, Verlag Neue Wirtschafts-Briefe, Berlin 1985.
  3. Biznes międzynarodowy - obszary decyzji strategicznych, red. M.K. Nowakowski, Wydawnictwo Key Text, Warszawa 2000.
  4. Czubata A., Rola marketingu w tworzeniu wartości firmy [w:] Kontrowersje wokół marketingu w Polsce - tożsamość, etyka, przyszłość, red. L. Garbarski, Wyższa Szkota Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego, Warszawa 2004.
  5. Dado J., Medzinarodny marketing, ESOX Consulting, Banska Bystrica 1997.
  6. Drucker P., Natchnienie i fart, czyli innowacja i przedsiębiorczość, Wydawnictwo Studio Emka, Warszawa 2004.
  7. Duliniec E., Marketing międzynarodowy, PWE, Warszawa 2004.
  8. Fonfara K., Gorynia M., Najlepszy E., Szroeder J., Strategie przedsiębiorstw w biznesie międzynarodowym, Wydawnictwo AE w Poznaniu, Poznań 2000.
  9. Grzegorczyk W., Marketing na rynku międzynarodowym, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005.
  10. Hünerberg R., Internationales Marketing, Verlag moderne industrie, Landsberg-Lech 1994.
  11. Jain C, International Marketing, Thomson Learning, Cincinnati 2001.
  12. Jonas A., Strategie konkurencji na rynku usług bankowych, Biblioteka Menedżera i Bankowca, Warszawa 2002. Karcz K., Międzynarodowe badania marketingowe. Uwarunkowania kulturowe, PWE, Warszawa 2004.
  13. Koźmiński A.K., Zarządzanie w warunkach niepewności. Podręcznik dla zaawansowanych, PWN, Warszawa 2004.
  14. Kulhavy E., Internationales Marketing, Rudolf Trainier Verlag, Linz 1981.
  15. Marketing globalny i jego strategie. Uwarunkowania, podstawowe opcje, instrumenty, red. L. Żabiński, AE w Katowicach, Katowice 2002.
  16. Marketingowe strategie budowania wartości, red. A. Czubata, AE w Krakowie, Kraków 2006.
  17. Meffert H., Bolz J., Internationales Marketing-Management, Verlag W. Kohlhammer, Stuttgart-Berlin-Köln 1998.
  18. Meissner H.G., Aussenhandelmarketing, Schäffer-Poeschel Verlag, Stuttgart 1981.
  19. Mühlbacher H., Dahringer L., Leits H., International Marketing. A Global Perspective, ITBP, London 1999.
  20. Niestrój R., Zarządzanie marketingiem. Aspekty strategiczne, PWN, Warszawa 1996.
  21. Obfój K., Tworzywo skutecznych strategii, PWE, Warszawa 2002.
  22. Oczkowska R., Joint venture jako strategia wejścia przedsiębiorstw zagranicznych na polski rynek. Koncepcja marketingowa, Zeszyty Naukowe, Seria specjalna: Monografie, nr 164, Wydawnictwo AE w Krakowie, Kraków 2005.
  23. Ohmae K., The Mind of the Strategist, McGraw-Hill, New York 1982.
  24. Pierścionek Z., Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2003.
  25. Pomykalski A., Nowoczesne strategie marketingowe, Infor, Warszawa 2003.
  26. Porter M., Porter o konkurencji, PWE, Warszawa 2001.
  27. Porter M., Strategia konkurencji, PWE, Warszawa 1992.
  28. Rawski M., Próba interpretacji pojęcia „strategia marketingowa" (w warunkach orientacji marketingowej), Zeszyty Naukowe AE w Krakowie, nr 602, Kraków 2002.
  29. Strategie marketingowe, red. W. Wrzosek, PWE, Warszawa 2004.
  30. Sznajder A., Strategie marketingowe na rynku międzynarodowym, PWN, Warszawa 1995.
  31. Żbikowska A., Badania marketingowe rynku krajowego a międzynarodowe badania marketingowe, www.swiatmarketingu.pl, 25.02.2006.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu