BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kapera Krzysztof (Wydział Zarządzania), Kuziak Mariusz (Wydział Zarządzania)
Tytuł
Kierunki zmian orientacji polskich przedsiębiorstw (w świetle wyników badań)
Changes and Trends in the Orientation of Polish Enterprises (Based on Empirical Studies)
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2006, nr 729, s. 61-75, bibliogr. 5 poz.
Słowa kluczowe
Zarządzanie marketingowe, Marketingowa koncepcja przedsiębiorstwa, Typologia przedsiębiorstw
Marketing management, Marketing concept of the company, Enterprise typology
Uwagi
summ.
Abstrakt
Głównym zadaniem opracowania jest określenie kierunków zmian orientacji polskich przedsiębiorstw. Ocenie poddano poziom rozwoju zarządzania marketingowego firm oraz zmian jakie nastąpiły w tym zakresie w ostatnich latach. Publikację oparto na wynikach badania ankietowego przeprowadzonego na przełomie listopada i grudnia 2005 r. przez Katedrę Marketingu Akademii Ekonomicznej w Krakowie na losowo wybranej próbie 451 przedsiębiorstw mających dostęp do sieci Internet.

The main objective of this article is to discuss changes in the orientation of Polish enterprises. Foremost, the authors assessed the evolution of marketing management philosophy in Polish enterprises as well as changes that have occurred recently in this area. Because the organisational structure of enterprises should reflect the development of marketing functions, the authors also discuss this issue. This article was based on the results of a national survey conducted using an internet questionnaire administered in November/December 2005 by the Cracow University of Economics on 451 randomly selected Polish enterprises with internet access. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Finansowe przesłanki decyzji marketingowych, red. A. Czubała, R. Niestrój, AE w Krakowie, Kraków 2004.
  2. Kierunki rozwoju zarządzania marketingowego w Polsce, red. J. Altkorn, AE w Krakowie, Kraków 1999.
  3. Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Feiberg SJA, Warszawa 1999.
  4. Niestrój R., Typologia orientacji przedsiębiorstw, Zeszyty Naukowe AE w Krakowie, nr 667, Kraków 2005.
  5. Niestrój R., Zarządzanie marketingiem. Aspekty strategiczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1996.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu