BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kraśniak Janusz
Tytuł
Kompetencyjne uwarunkowania wdrażania organizacji procesowej
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2002, nr 963, s. 234-241, bibliogr. 5 poz.
Tytuł własny numeru
Zmiana warunkiem sukcesu : integracja, globalizacja, regionalizacja - wyzwania dla przedsiębiorstw
Słowa kluczowe
Zarządzanie przedsiębiorstwem, Kadra kierownicza, Kompetencje kierownicze
Enterprise management, Managerial staff, Managerial competencies
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W artykule zaprezentowano istotę uwarunkowań kompetencyjnych oraz charakterystykę badań, których celem była diagnoza poziomu wiedzy, umiejętności oraz zachowań przywódczych kadry kierowniczej przedsiębiorstw w zakresie wdrażania organizacji procesowej. Osiągnięte wyniki wskazują na zadowalający poziom wiedzy i umiejętności (rozumianych jako doświadczenie) badanej grupy kierowników. Ponadto uzyskano wysokie wyniki na skali umiejętności interpersonalnych. Doskonalenia wymagają przede wszystkim kompetencje w zakresie budowania kultury organizacyjnej zorientowanej na efektywność. Innym obszarem negatywnie wpływającym na skuteczność wdrażania organizacji procesowej jest słabe utożsamianie się kierowników z koncepcją nowych rozwiązań organizacyjnych. (abstrakt oryginalny)

The essence of the competence conditions and the description of the research were presented in the paper. The goal of these conditions was the diagnosis of the level of knowledge, skills and leader's behavior of the management. Achieved results have indicated that the level of their knowledge and skills are at good level. Moreover their interpersonal skills are at good level as well. Managers should and have to improve their competence in the field of building the organization culture and identifying the concept of new organization solutions. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Hammer M., (1995): The Reengineering Reuolution: A Handbook, Harper Business, New York.
  2. Hammer M., Champy J., (1996): Reengineering w przedsiębiorstwie, Neumann Management Institute, Warszawa.
  3. Johansson H., McHugh P., Pendlebury A., Wheeler III W., (1994): Business Process Reengineering. Breakpoint Strategies for Market Dominance, John Wiley & Sons, Chichester.
  4. Kupczyk A., Korolewska-Mróz H., Czerwonka M., Radykalne zmiany w firmie, INFOR, Warszawa.
  5. Sashkin M., Kwestionariusz Wizjonerskiego Przywódcy, MLR Ltd., PO Box 28, Carmasthen.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu