BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Rudawska Iga
Tytuł
System motywacji w publicznych i niepublicznych zakładach opieki zdrowotnej
Źródło
Przegląd Organizacji, 2007, nr 7-8, s. 41-44
Słowa kluczowe
Opieka zdrowotna, Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej (SPZOZ), Rynek usług medycznych, Motywacja do pracy, Systemy motywacyjne
Health care, Independent public health care facilities, Medical services market, Work motivation, Motivating systems
Abstrakt
Niniejszy artykuł podejmuje trudną kwestię motywowania personelu medycznego, poprzez prezentację empirycznego studium porównawczego publicznych i niepublicznych zakładów opieki zdrowotnej.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. ALDANA J.M., A. AL.-SABIR, H. PIECHULEK, Client Satisfaction and Quality of Healthcare in Rural Bangladesch, "Bulletin of the WHO" 2001, nr 79 (6).
  2. An Introduction to Health Economics for Eastern Europe and the Former Soviet Union, red. S. WITTER, T. ENSON, J. Wiley&Sons, Chichester 1997.
  3. ARMSTRONG M., Zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2000, tom I.
  4. BOPP K.D., How Patients Evaluate the Quality of Ambulatory Medical Encounters: a Marketing Perspective, "Journal of Healthcare Management", marzec 1990, vol. 10, nr 1.
  5. GRIFFIN R., Podstawy zarządzania organizacjami, WN PWN, Warszawa 1999.
  6. JĘDRZEJCZYK T., M. ZARZECZNA-BARAN, Motywowanie do pracy personelu w zakładach opieki zdrowotnej w warunkach reformy systemu, [w]: Koncepcja zmian w SPZOZ - doświadczenia i propozycje na przyszłość, M. WĘGRZYN (red.), AE we Wrocławiu, Wrocław 2004.
  7. Johnston R., The Determinant of Service Quality: Satisfiers and Dissatisfiers, "International Journal of Service Industry Management" 1995, vol. 6, nr 5.
  8. KAMAKURA W.A., T.P. NOVAK, Value-System Segmentation: Exploring the Meaning ofLOV, "Journal of Consumer Research", June 1992, vol. 19.
  9. KERR J., J.W. SLOCUM, Managing Corporate Culture through Reward Systems, "Academy of Management Executive" 1987, vol. 1, nr 2.
  10. KLICH J., Przedsiębiorczość w systemie ochrony zdrowia, Zeszyty Naukowe Ochrony Zdrowia. Zdrowie Publiczne i Zarządzanie, 2004, tom II, nr 2.
  11. KOBIERZYCKI S., Motywowanie pracowników opieki zdrowotnej na przykładzie jednostki resortowej ochrony zdrowia w okresie reform, [w:] Funkcjonowanie ochrony zdrowia po reformie - ujęcie regionalne, M. WĘGRZYN (red.), Biblioteka Regionalistyki, nr 3, AE we Wrocławiu, Wrocław 2003.
  12. MARCOULIDES G., R. HECK, Organizational Culture and Performance: Proposing and Testing a Model, "Organization Science" 1993, vol. 4, nr 2.
  13. RAZZOUK N.Y., S.W. BROWN, The Distinctive Marketing Roles of Physician Office Managers and Staff, "Journal of Health Care Marketing" 1994, vol. 4, nr 2.
  14. ROBBINS S.P., D.A. DECEZANO, Podstawy zarządzania, PWE, Warszawa 2002.
  15. RÓSZKIEWICZ M., Metody ilościowe w badaniach marketingowych, WN PWN, Warszawa 2002.
  16. SZCZUPACZYŃSKI J., Perspektywy zarządzania przez kulturę w ochronie zdrowia, [w:] Zdrowie i jego ochrona. Między teorią a praktyką, V. KORPOROWICZ (red.), SGH, Warszawa 2004.
  17. WIENER Y., Forms of Value Systems: a Focus on Organizational Effectiveness and Cultural Change and Maintenance, "Academy of Management Review" 1989, vol. 13, nr 4.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-7221
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu