BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Orczyk Józef
Tytuł
Kilka uwag o stypendiach dla studentów : Artykuł dyskusyjny
Some Remarks on Student's Allowances Ongoing Debate
Źródło
Polityka Społeczna, 2007, nr 3, s. 1-5
Słowa kluczowe
Edukacja, Szkolnictwo wyższe, Kredyt edukacyjny
Education, Higher education, Educational loan
Uwagi
summ.
Abstrakt
Jednym z ważniejszych celów, które stawiają sobie rządy demokratycznych państw, jest wyrównanie szans edukacyjnych dla dzieci i młodzieży. Obok zabiegów organizacyjnych zmierzających do wyrównania poziomu kształcenia, kształtowania infrastruktury szkolnej umożliwiającej podobne warunki kształcenia, za istotny czynnik uznane jest korygowanie nierówności szans edukacyjnych wynikających z odmienności sytuacji materialnej rodziców. W odniesieniu do studentów najczęściej jest to realizowane poprzez system stypendialny, często uzupełniany przez system preferencyjnych. Dotychczasowa sytuacja dużego zróżnicowania wysokości stypendiów i nierównomierności warunków uzyskiwania stypendiów naukowych jest trudna do racjonalnego wytłumaczenia, choć dla wielu dogodna. Czy jednak tak być powinno?(abstrakt oryginalny)

In case of higher education numbers of state scholarships in Poland after 2004 increase remarkable. This is a result of the reform which gave a right to get it by students of non public schools and extra mural students. One of unexpected results of this reform is visible necessity of changes of the rules of division of scholarship fund. It means to give more for the students who come from low income families and diminish a ratio for educational achievements.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bielecki P., Bony edukacyjne. Granice urynkowienia edukacji, SGH Warszawa 2005.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-4729
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu