BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Koohang Alex, Harman Keith, du Plessis Jaques, Britz Johannes
Tytuł
Knowledge management within the framework of informing science
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2006, nr 1121, s. 86-92, bibliogr. 14 poz.
Tytuł własny numeru
Pozyskiwanie wiedzy i zarządzanie wiedzą
Słowa kluczowe
Wiedza, System informacyjny, Informacja dla potrzeb zarządzania, Zarządzanie wiedzą
Knowledge, Information system, Information for management needs, Knowledge management
Uwagi
streszcz.
Abstrakt
W artykule dowodzi sic, że dyscyplina nauk informacyjnych (IS) stanowi ramy, które łatwo połączyć z dziedziną zarządzania wiedzą (KM). Artykuł stanowi próbę wykazania znaczenia ram IS dla zrozumienia zarządzania wiedzą oraz pokazania, w jaki sposób IS mogą stać się kanałem skutecznego przekształcania KM i jego pozycji w organizacjach. (abstrakt oryginalny)

This paper has mode a clear link between KM and the field of Informing Science. Its purpose was to demonstrates the value of the IS framework in understanding and effectively using KM within organizations. The IS framework’s interrelated components of the client, the delivery system, and the informing environment were discussed and liked to KM.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bainbridge S., Management Fads: A Behavioral Explanation, Retrieved December 14, 2006 from http://www.professorbainbridge.com/2003/l1/management_fads.html, 2003.
  2. Barker J.A., Erickson S.W., Five Regions of the ľuture: Preparing Your Business for Tomorrow's Technology Revolution, Portfolio Hardcover, New York 2005.
  3. Bernstein F.L., Against ¡he Gods: The Remarkable Story of Risk, Wiley, New York 1998.
  4. Bums R.B., introduction to Research Methods (4th ed.), Sage Publications, Thousand Oaks, CA 2000.
  5. Christensen C.M., The innovator's Dilemma when New Technologies Cause Great Finns to Fail, Harvard Business School Press, Boston 1997.
  6. Cohen E., Reconceptualizing Information Systems as a Field of the Transdiscipline Informing Science: From Ugly Duckling lo Swan, "Journal of Computing and Information Technology" 1999 7(3), pp. 213-219.
  7. Drucker P.F., Management Challenges for the 21st Century, HarperCollins Publishers, New York 1999.
  8. Gates B., The Road Ahead, (Rev. Ed.) With Nathan Myhrvold and Peter Rinearson, Penguin Books, New York 1996.
  9. Harman K., Koohang A., Frequency of Publication and Topical Emphasis of Knowledge M0anage-ment Books versus Doctoral Dissertations: 1983-2005, "Journal of Computer Information Systems" 2006, 6(2), pp. 64-68.
  10. McIncrncy C., Knowledge Management and the Dynamic Nature of Knowledge, "Journal of the American Society for Information Science and Technology" 2002, 53(12), pp. 1008-1016.
  11. Shapiro E.G., Faci Surfing in the Boardroom: Reclaiming the Courage io Manage in ¡he Age of Instant Answers, Perseus Books Group, Cambridge, MA 1995.
  12. Senge P., The Fifîh Discipline: The Art & Practice of the. Learning Organization, Bantam Doubleday Dell Publishing Group, New York 1990.
  13. Serenko A., Bontis N., Meta-Review of Knowledge Management and Intellectual Capital Literature: Citation impact and Research Productivity Rankings, "Knowledge and Process Management", 2004, 11(3), pp. 185-198.
  14. Zikmund W.G., Business Research Methods, (7th ed.), Thomson South-Western, Mason, OH 2003.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu