BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Stańczyk-Hugiet Ewa
Tytuł
Dynamika relacji między organizacją i otoczeniem - perspektywa procesów związanych z wiedzą
Organization - Environment Dynamics - Perspective of Knowledge Processes
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2006, nr 1141, s. 163-169, bibliogr. 18 poz.
Tytuł własny numeru
Zmiana warunkiem sukcesu : dynamika zmian w organizacji - ewolucja czy rewolucja
Słowa kluczowe
Przedsiębiorstwo, Otoczenie organizacji, Zarządzanie przedsiębiorstwem, Zmiany organizacyjne, Wiedza
Enterprises, Organisation environment, Enterprise management, Organisational change, Knowledge
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem prezentowanego artykułu jest przedstawienie koncepcji relacji między organizacją a jej otoczeniem z perspektywy procesów związanych z wiedzą, a także przedstawienie wyników badań w tym zakresie. (skróc. oryg. streszcz.)

Presented paper is concern on organization - environment dynamics. This dynamics is viewed as relations between internal and external structure. Precisely this relations are analyzed as knowledge processes. Finally are shown empirical data based on importance and intensity of knowledge processes between internal and external structure. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Arthur A. (1996), The American Productivity and Quality Center (APQC), The Knowledge Management Tool: External Benchmarking Version.
  2. Brdulak J.J. (2005), Zarządzanie miedzą a proces innowacji produktu, SGH, Warszawa.
  3. Choo C. (1996), An Integrated Information Model of the Organization: The Knowing Organization, http://www.fis.utoronto.ca.
  4. Gladstone B. (2004), Zarządzanie wiedzą. Knowledge Management, Petit, Warszawa.
  5. Hatch M.J. (2002), Teoria organizacji, PWN, Warszawa.
  6. Mikuła B., Pietruszka-Ortyl A., Potocki A. (2002), Zarządzanie przedsiębiorstwem XXI wieku. Wybrane koncepcje i metody, Difin, Warszawa.
  7. Nonaka I. (1991), The Knowledge Creating Company, "Harvard Business Review", vol. 69, nr 6, November- -December.
  8. Pfeffer J., Salancik G. (1978), The External Control of Organizations: A Resource Dependence Perspective, Harper&Row, New York.
  9. Probst G., Raub S., Romhardt K. (2002), Zarządzanie wiedzą w organizacji, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  10. Sarvary M. (1999), Knowledge Management and Competition in the Consulting Industry, "California Management Review", nr 2.
  11. Skyrme D. J. (1998), Developing a Knowledge Strategy, "Strategic Planning Society", nr 1.
  12. Stankiewicz M. (2000), Istota i sposoby oceny konkurencyjności przedsiębiorstwa, [w:] Konkurencyjność gospodarki Polski w dobie integracji z Unią Europejską i globalizacji, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa.
  13. Szulanski G. (1996), Exploring Internal Stickiness - Impediments to the Transfer of Best Practice with the Firm, "Strategic Management Journal", nr 17 (Winter Special Issue).
  14. Tiwana A. (2000), The Knowledge Management Toolkit, Prentice Hall, London.
  15. Van de Ven A.M., Poole M.S. (1995), Explaining Development and Change in Organizations, "Academy of Management Review", nr 20.
  16. Weick K. (1977), Enactment Processes in Organizations, [w:] New Directions in Organizational Behavior, red. B. Staw, G. Salancik, St. Clair Press, Indianapolis.
  17. Weick K. (1983), Managerial Thought in the Context of Action, [w:] The Executive Mind, red. J. Srivastave, Jossey Bass, San Francisco.
  18. Wiig K.M. (1993), Knowledge Management Foundations: Thinking about Thinking ~ How People and Organizations Create, Represent and Use Knowledge, Schema Press, Arlington.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu