BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Poszewiecki Andrzej
Tytuł
Kobiece banki
Źródło
Gazeta Bankowa, 2007, nr 39, s. 14-16
Słowa kluczowe
Banki, Kobieta w biznesie, Bankowość
Banks, Women in business, Banking
Abstrakt
Segmentacja rynku oraz dążenie do jak najlepszego dopasowania produktów do wymagań klientów to trend charakterystyczny dla wielu branż. Pozycjonowanie ze względu na płeć jest dość częstym działaniem. O ile jednak trend ten występujący w przypadku kosmetyków czy telefonów komórkowych nikogo nie dziwi, o tyle w przypadku bankowości ciągle zaskakuje. Badania firmy konsultingowej A. T. Kearney wskazują, że kobiety odpowiadają za 80 proc. wydatków konsumpcyjnych. Nawet w tak męskiej – w potocznym odbiorze – kwestii, jak wybór samochodu okazuje się, że w ponad połowie przypadków decyzje podejmują kobiety. W USA według szacunkowych danych do 2010 roku połowa bogactwa znajdzie się w rękach kobiet. Kobiety żyją również zdecydowanie dłużej aniżeli mężczyźni, a średni wiek, w którym kobieta staje się wdową, to 55 lat. To wszystko oraz dodatkowo inne potrzeby i wymagania dotyczące usług finansowych powodują, że firmy z branży finansowej coraz mocniej zaczęły myśleć o nowych produktach skierowanych do pań. (abstrakt oryginalny)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0860-7613
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu