BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Malewska Kamila
Tytuł
Charakterystyka podejść do zarządzania strategicznego
The Characteristic of Strategic Management Approaches
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2006, nr 1141, s. 249-255, bibliogr. 7 poz.
Tytuł własny numeru
Zmiana warunkiem sukcesu : dynamika zmian w organizacji - ewolucja czy rewolucja
Słowa kluczowe
Zarządzanie strategiczne, Zarządzanie zmianami, Strategia zarządzania
Strategic management, Change management, Management strategy
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem niniejszego artykułu jest dokonanie porównania podstawowych podejść do zarządzania strategicznego pod kątem: przyjętych założeń, rozumienia strategii, celu strategii, relacji z otoczeniem, ich silnych i słabych stron. (skróc. oryg. streszcz.)

Strategic management is a relatively young discipline. It is only about 40 years old. In spite of this Let in its fames a lot of strategic approaches (schools of strategic thought) have developed. The most important of them in a chronological order are: planistic, positioning, emergent and resource-based. The main goal of this article is to compare these approaches in the aspect of: assumptions, essence of the strategy, goal of the strategy, relation with surroundings, its strong arid weak points. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Banaszyk P. (2005), Strategia emergentna jako źródło przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa, [w:] Współczesna konkurencja i wielopłaszczyznowe przewagi strategiczne - problemy i polskie wyzwania, red. M. Moszkowicz, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław.
  2. Lynch R. (2000), Corporate Strategy, Prentice Hall, Harlow.
  3. Mintzberg H., Quinn J.B., Ghoshal S. (1995), The Strategy Process: Concepts, Context and Cases, European Edition, Englewood Cliffs: Prentice Hall.
  4. Obłój K. (2001), Strategia organizacji. W poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej, PWE, Warszawa.
  5. Quinn J.B., Voyer J. (1994), The Strategy Process, Englewood Cliffs: Prentice Hall.
  6. Romanowska M. (2004), Planowanie strategiczne w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa.
  7. www.wspiz.edu.pl/resources/szkol-strategii.psf?rid=18034, 26.09.05.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu