BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Okrasiński Andrzej
Tytuł
Tarcza podatkowa
Źródło
Gazeta Bankowa, 2007, nr 37, s. 24
Słowa kluczowe
Leasing, Sprzęt komputerowy, Artykuły biurowe
Leasing, Hardware, Stationery
Abstrakt
Leasing sprzętu biurowego jest korzystniejszy od zakupu za gotówkę. Główny powód to tzw. tarcza podatkowa. Wszelkie opłaty w leasingu operacyjnym wliczamy w koszty uzyskania przychodu, odliczamy też w całości VAT. Dla leasingobiorcy wydatki związane z leasingiem operacyjnym, w tym czynsz leasingowy i inne opłaty są kosztem uzyskania przychodu przedsiębiorstwa. Dla firmy leasingowej te same składniki kosztowe są przychodem. Leasingobiorca z reguły ponosi koszty eksploatacji sprzętu, nie ma jednak prawa do amortyzowania sprzętu w przypadku leasingu operacyjnego. Nie może też potraktować jako kosztów opłat niezwiązanych bezpośrednio z przedmiotem leasingu. Do takich kosztów można zaliczyć np. kaucję albo depozyt gwarancyjny. Prawo do odpisów amortyzacyjnych posiada tylko leasingodawca. Inne wydatki związane z eksploatacją sprzętu, jak ubezpieczenie, serwis mogą być wliczone w koszty leasingobiorcy. Leasingobiorca wliczając wydatki leasingowe pomniejsza podstawę podatku dochodowego. Dotyczy to podatku dochodowego od osób prawnych, jak i osób fizycznych. (abstrakt oryginalny)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0860-7613
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu