BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Piesik Lech
Tytuł
Frontowe narzędzia
Źródło
Gazeta Bankowa, 2007, nr 35, s. 37-38
Słowa kluczowe
Instytucje finansowe, Infrastruktura telekomunikacyjna, Technologia informacyjna, Usługi finansowe
Financial institutions, Telecommunication infrastructure, Information Technology (IT), Financial services
Uwagi
Zawiera wykres: Główne wyzwania dla banków europejskich w 2007 roku (w proc.)
Abstrakt
Dobra infrastruktura teleinformatyczna instytucji finansowych jest bezwzględnym warunkiem rozwoju inżynierii finansowej. Trudność połączenia technologii z prawem, w naszych warunkach bierze się przede wszystkim z braku jednoznacznych pojęć. Przykładem może być definicja dokumentu elektronicznego. Na szczęście prawo bankowe mówi, że „czynność dokonana w formie elektronicznej spełnia wymagania formy pisemnej”. A to coraz częściej pozwala na wykorzystywanie nowoczesnych rozwiązań IT w organizacji pracy banku. Tradycyjny oddział, mimo że jest skoncentrowany na transakcjach, staje się coraz bardziej specjalistyczną placówką handlową, a to wymaga wsparcia (oczywiście informatycznego) procesu sprzedaży. W ten sposób do obsługi klienta wykorzystuje się takie rozwiązania, jak identyfikacja klienta przez systemy radiowe (RFID), zdalna autoryzacja i taryfikacja usług. (abstrakt oryginalny)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0860-7613
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu