BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Lew Grzegorz
Tytuł
Planowanie strategiczne w przedsiębiorstwach handlowych
Strategic Planning in Mercantile Enterprises
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2005, nr 1080, s. 187-191, bibliogr. 7 poz.
Tytuł własny numeru
Rachunkowość zarządcza i controlling a strategie przedsiębiorstw i instytucji
Słowa kluczowe
Planowanie strategiczne, Strategia przedsiębiorstwa, Przedsiębiorstwo handlowe
Strategic planning, Corporation strategies, Commercial enterprises
Uwagi
summ.
Abstrakt
Planowanie strategiczne w przedsiębiorstwach handlowych sprowadzać się może do określenia strategii działania firmy na rynku. Planowanie strategiczne ma za zadanie pomóc kierownictwu danego przedsiębiorstwa w wypracowaniu najwłaściwszych strategii działania. Do ogólnych strategii handlu zalicza się strategię: wzrostu, integracji, selektywności i efektywności. Wszystkie te strategie działań długoterminowych muszą być ze sobą zintegrowane, wzajemnie niesprzeczne i zgodne z celami głównymi przedsiębiorstwa handlowego. Konieczność stosowania jednocześnie kilku, a nawet wszystkich naraz strategii, jest efektem skomplikowanej sytuacji na rynku.

At present when mercantile enterprises plan to take actions their short-term decisions should be based upon strategic planning. The article presents the ideas of strategic planning of enterprises and the strategies which should be taken into account while strategic planning. The conclusion concerns the proper link between short-term decisions and long-term plans in order to manage the enterprise properly. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Cox R., Brittain P., Zarządzanie sprzedażą detaliczną, PWE, Warszawa 2000.
  2. Jaruga A.A., Nowak W.A., Szychta A., Rachunkowość zarządcza. Koncepcje i zastosowania. Społeczna Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania w Łodzi, Łódź 2001.
  3. Kopiński A., Analiza scenariuszowa i zarządzanie przez cele w controllinoli, [w:] "Rachunkowość a controlling" red. E. Nowak, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 947, AE, Wrocław 2002.
  4. Kopiński A., Wielowariantowe budżetowanie kosztów, [w:] Budżetowanie kosztów przedsiębiorstwa, red. E. Nowak, ODDK, Gdańsk 2002.
  5. Pluta W., Planowanie finansowe w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa 1999.
  6. Rachunkowość zarządcza i rachunek kosztów, red. G. K. Świderska, Difin, Warszawa 2002.
  7. Szulce H., Struktury i strategie w handlu, PWE, Warszawa 1998.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu