BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Czerw Agnieszka
Tytuł
Pora na nowatora
Źródło
Personel i Zarządzanie, 2007, nr 10, s. 36-38, bibliogr. 6 poz.
Słowa kluczowe
Innowacyjność przedsiębiorstw, Przedsiębiorstwo innowacyjne, Myślenie twórcze
Enterprise innovation, Innovative enterprises, Creative thinking
Uwagi
Zawiera schemat: Teoretyczny model wpływu czynników emocjonalnych i osobowotwórczych na innowacyjność. Zawiera tabelę: Jak wspierać zachowania twórcze
Abstrakt
W artykule zaprezentowano znaczenie kreatywnego myślenia i pozytywnych emocji dla innowacyjności firm. Omówiono cechy charakterystyczne dla procesu twórczego. Przedstawiono trudności z wprowadzeniem w życie nowatorskich rozwiązań związane z wieloma czynnikami występującymi w sytuacji pracy oraz teoretyczny model wpływu cech podmiotu na jego innowacyjność.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. A. Czerw, „Analiza struktury optymizmu", „Czasopismo Psychologiczne", tom 7, nr 1/2001, s. 25-31.
  2. E. Nęcka, „Psychologia twórczości", Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2001, s. 26.
  3. E. Nęcka, op. cit.; A. Strzałecki, „Psychologiczne wymiary efektywności funkcjonowania polskich menedżerów w warunkach transformacji ustrojowej" [w:] A. Tokarz (red.), „W poszukiwaniu zastosowań psychologii twórczości", Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2005, s. 31-50.
  4. T. Proctor, „Twórcze rozwiązywanie problemów", Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2003.
  5. M. Seligman, „Optymizmu można się nauczyć", Media Rodzina, Poznań 1993.
  6. A. Tokarz, „Emocje i ich stymulatory w przebiegu procesu twórczego" [w:] A. Tokarz (red.) „Stymulatory i inhibitory aktywności twórczej", SAWW, Poznań 1991, s. 96-110;
  7. A. Isen, „Pozytywny afekt a podejmowanie decyzji" [w:] M. Lewis, J.M. Haviland-Jones (red.), „Psychologia emocji", Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2005, s. 527-549.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1641-0793
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu