BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kowalik Arletta, Kwieciński Mirosław (Wydział Zarządzania)
Tytuł
Dystrybucja usług hotelarskich
The Distribution of Hotel Services
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2006, nr 731, s. 169-182, bibliogr. 5 poz.
Słowa kluczowe
Hotelarstwo, Marketing usług hotelarskich, Kanały dystrybucji
Hotel industry, Hotel services marketing, Distribution channels
Uwagi
summ.
Abstrakt
Zaprezentowano kanały dystrybucji wykorzystywane przez hotele w celu dotarcia do klientów. Omówiono znaczenie i funkcje dystrybucji w hotelarstwie oraz przeprowadzono charakterystykę najważniejszych kanałów dystrybucji.

In this article, the author addresses the problem of the distribution of hotel services. In the first part, she presents the etymology of the word hotel, discusses the definition of hotel, and explains the nature of the hotel industry. The second section is devoted to the significance and functions of distribution in the hotel industry. The author provides a definition of distribution, explains the role that intermediaries play in the distribution system, and reviews the characteristic traits of the distribution of hotel services. In the it section, the author discusses distribution channels that hotels most often use, beginning from the simplest, hotel —> guest (i.e., without intermediaries) and ending with Globi Distribution Systems, which cover tens of thousands of hotels and travel agents through* the world. The final section focuses on "non-profit" organisations. These perform» ancillary role in distribution and their main task is to stimulate demand for hotel services. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
dostęp tylko z terenu Kampusu UEK - 0, 322
Bibliografia
Pokaż
  1. Alejziak W., Turystyka w obliczu wyzwań XXI wieku, AL BIS, Kraków 1999.
  2. Davidson R., Turystyka, PAPT, Warszawa 1996.
  3. Mazur J., ,Zarządzanie marketingiem usług, Difin, Warszawa 2001.
  4. Middleton V., Marketing w turystyce, PAPT, Warszawa 1996.
  5. Turkowski M,, Marketing usług hotelarskich, PWE, Warszawa 2003.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu