- Autor
- Bielski Ireneusz
- Tytuł
- Zasoby ludzkie w przedsiębiorstwie innowacyjnym
Human Resources in an Innovative Company - Źródło
- Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, 2007, nr 1, s. 9-20, bibliogr. 28 poz.
- Słowa kluczowe
- Innowacyjność przedsiębiorstw, Zarządzanie kapitałem ludzkim, Konkurencyjność przedsiębiorstwa, Organizacja przedsiębiorstwa
Enterprise innovation, Human Capital Management, Enterprise competitiveness, Enterprise organisation - Uwagi
- Zawiera rysunki: [1] Podstawowy schemat zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie innowacyjnym, [2] System motywacyjny przedsiębiorstwa
- Abstrakt
- W artykule przedstawiono zagadnienie zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie innowacyjnym, za które uważać można przedsiębiorstwo dostrzegające zmiany w środowisku i traktujące je jako okazję oraz wykorzystujące innowacje jako główny instrument konkurowania na rynku. Wskazano na zasoby ludzkie jako źródło innowacji a także na ścisłe związki ZZL ze strategią marketingową firmy. Zaprezentowano różne usytuowanie w strukturze przedsiębiorstwa dwóch grup innowatorów – menedżerów i twórców. Przedstawiono też zasady konstruowania i wdrażania systemu motywacyjnego (abstrakt oryginalny).
This article concentrates on the role of human resources in an innovation business-a company that can be perceived as a one that sees changes in the environment and treats them as opportunities while utilizing innovation as a primary instrument for competing on the market. Human resources have been identified as a source of innovation as has the strong connection between HRM and a company's market strategy. Various placements of two groups of innovators--managers and creators-within the company structure have been presented. Also depicted are principles of building and implementing motivational systems. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Drucker P.F. (1995), Zarządzanie w czasach burzliwych, Nowoczesność, Warszawa. .
- Greer C.R. (1995), Strategy and Human Resources. A General Managerial Perspective, Prentice Hall, New Jersey. .
- Grzybowski M. (2001), 3M- marketing do trzeciej potęgi, „Manager", nr l, s. 15. .
- Haskett J.L, Jones T.O., Lovemann G.W., Sasser W.E., Jr., Schlesinger LA. (1994), Putting the Service - Profit Chain to Work, „Harvard Business Review", March - April. .
- Jarmołowicz W. (2001), Systemy wynagradzania w motywowaniu menedżerów, Materiały VII Kongresu Ekonomistów Polskich, Sesja IV Przedsiębiorczość i konkurencyjność, Zeszyt 10, Warszawa, s. 9. .
- Jaworowska-Obłój Z., Obłój K., (1997), Budowa efektywnej konfiguracji społecznej firmy, „Przegląd Organizacji", nr 3, s. 9. .
- Kasperkiewicz W. (1990), Zachowania innowacyjne przedsiębiorstw w początkowej fazie urynkowienia gospodarki, „Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa", nr 12, s. 16. .
- Kohn A. (1993), Why Incentive Plans Cannot Work, „Harvard Business Review" IX-X, .
- streszczenie opr. M. Wojnar (1994), „Przegląd Organizacji", nr 7, s. 34-36. .
- Kolverid L., Obłój K. (1994), Entrepreneurship in Emerging vs. Mature Economies: An Exploratory Survey, „International Small Business Journal", VH-VHI. .
- Kopertyńska W. (1996), Od oceny do wyceny. Projektowanie systemu ocen pracowników, „Personel", nr l, s. 22, 23. .
- Kotler Ph. (1994), Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner & Ska, Warszawa. .
- Kuczyński P. (1996), Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi w warunkach zmiany, „Przegląd Organizacji", nr 12. .
- Lipiec J. (2001), Dolina Krzemowa - raj dla młodych i wybitnych, „Manager", nr l, s. 23. .
- Obłój K. (1996), Strategia organizacji, PWE, Warszawa. .
- Ouchi W. (1982), Theory Z, Avon, New York. .
- Pascale R. (1985), The paradox of corporate culture: reconciling ourselves to socialization, „California Management Review", No. 2. .
- Penc J. (1997), Strategie rozwoju innowacji, „Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa", nr 9. .
- Penc J. (1995), Strategie zarządzania, strategie dziedzinowe i ich realizacja. Zintegrowane zarządzanie strategiczne, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa. .
- Peters T. (1991), Get Innovative or Get Dead, „California Management Review", No. 33. .
- Sajkiewicz A. (2001), Pracownicy jako wartość firmy, Materiały VII Kongresu Ekonomistów Polskich, Sesja W, Przedsiębiorczość i konkurencyjność, Zeszyt 14, Warszawa. .
- J. Schumpeter J. (1960),Teoria rozwoju gospodarczego, PWN, Warszawa. .
- Schwan K, Seipel KG. (1995), Marketing kadrowy, PWE, Warszawa. .
- Sekuła Z. (2000), Tendencje i zasady tworzenia uniwersalnych systemów premiowania, „Przegląd Organizacji", nr 10, s. 31. .
- Stoner J.A.F., Freeman R.E...Gilbert D.R.G., Jr. (1997), Kierowanie, PWE, Warszawa. .
- Strebel P. (1996), Why Do Employees Resist Change, „Harvard Business Review", V-VI. .
- Szczepański J. (1988), O indywidualności, Instytut Wydawniczy Zw. Zaw., Warszawa. .
- Wawrzyniak B. (1990), Strategie przebudowy polskich przedsiębiorstw, „Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa", nr 10, s. 8.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1641-0874
- Język
- pol