BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Rychłowska-Musiał Elżbieta
Tytuł
Efekt magistrali w strategiach finansowych przedsiębiorstwa
The Bus Effect in Company's Financial Strategies
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, 2002, nr 18, s. 302-333, bibliogr. 15 poz.
Słowa kluczowe
Strategia finansowa, Zarządzanie finansami przedsiębiorstwa, Spółki akcyjne, Dywidenda
Financial strategy, Enterprises financial management, Joint stock companies, Dividend
Abstrakt
W artykule przedstawiono model typu Lesourne'a i generowane przez niego strategie finansowe przedsiębiorstwa (spółki akcyjnej). Pozwala on na ustalenie optymalnej struktury kapitału spółki, gdy kryterium oceny działalności jest suma zdyskontowanego strumienia dywidendy i zdyskontowanej wartości kapitału własnego firmy na koniec okresu planowania.

This article presents a Lesoume's type model and thereby generated (joint stock) company's financial strategies. The model allows to establish an optimal structure of company's capital with both the sum of dividend discount flow and the capital assets discount value being the criterion of the company's performance assessment. (JW)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1641-2168
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu