BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Markowska Małgorzata
Tytuł
Instrumenty rachunkowości zarządczej w realizacji strategii projakościowej
Tools of Management Accounting in the Quality Strategy
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2005, nr 1080, s. 212-219, tab., rys., bibliogr. 10 poz.
Tytuł własny numeru
Rachunkowość zarządcza i controlling a strategie przedsiębiorstw i instytucji
Słowa kluczowe
Rachunkowość zarządcza, Strategia jakości, Jakość produkcji
Management accounting, Quality strategy, Production quality
Uwagi
summ.
Abstrakt
Autorka, w sposób teoretyczny, pokazała, że w realizacji strategii projakościowej, której celem jest poprawa jakości produktów oraz optymalizacja kosztów ich wytworzenia, możliwe jest wykorzystanie instrumentów rachunkowości zarządczej takich jak: strategiczna karta wyników, benchmarking, rachunek kosztów cyklu życia, rachunek kosztów docelowych, rachunek kosztów działań oraz rachunek kosztów jakości.

Nowadays quality management is the base element in enterprise strategy. This article shows that it is possible to use in TQM the tools of management accounting like: the balanced scorecard, benchmarking and strategic cost management systems (quality costs accounting, target costing, product's life cycle costing, activity based costing). (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Ciechan-Kujawa M., Koszty i zyski jakości w działalności przedsiębiorstw, "Controlling i Rachunkowość Zarządcza" 2001, nr 5.
  2. Controlling w przedsiębiorstwie. Koncepcje i instrumenty, red. E. Nowak, ODDK, Gdańsk 2003.
  3. Horvath P., Target Costing.State of the Art, Bastford 1993.
  4. Karaszewski R., Total Quality Management, Dom Organizatora, Toruń 2001.
  5. Lisiecka K., Kreowanie jakości, AE, Katowice 2002.
  6. Monden Y., Japanese Cost Management, Imperial College Press, London 2000.
  7. Skrzypek E., Jakość i efektywność, UMCS, Lublin 2002.
  8. Zarządzanie jakością. Wybrane zagadnienia, red. W. Nierzwicki, ODDK, Gdańsk 1999.
  9. Zarządzanie przez jakość. Koncepcje, metody, studia przypadków, red. E. Konarzewska-Gubała, AE, Wrocław 2003.
  10. Zymonik Z., Kryterium ekonomiczne w ocenie stopnia integracji jakości i marketingu. Społeczna, ekonomiczna i konsumencka ocena jakości, Kraków, 1997.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu