BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Żemigała Marcin
Tytuł
System wartości w procesie funkcjonowania przedsiębiorstwa
A Value System in the Process of Company Operations
Źródło
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, 2007, nr 5, s. 35-46, bibliogr. 16 poz.
Słowa kluczowe
Organizacja przedsiębiorstwa, Personalna funkcja przedsiębiorstwa, System wartości, Etyka przedsiębiorstwa
Enterprise organisation, Company's personnel function, Value system, Corporate ethics
Uwagi
Zawiera tabele [1]: Porównanie przedsiębiorstw o orientacji pluralistycznej z innymi firmami, [2] Wyznawane wartości w działalności przedsiębiorstwa, [3] Wyznawane wartości w sferze doboru partnerów handlowych, [4] Przejawy wartości realizowanych w badanych przedsiębiorstwach, [5] Praktyki związane z realizowaniem wyznawanych wartości w badanych przedsiębiorstwach; oraz schemat [1]: Obowiązki szefa zarządzającego przedsiębiorstwem
Abstrakt
Aby wartości, którym hołduje przedsiębiorstwo stały się czynnikiem jego sukcesu nie mogą być one nieuporządkowane, oderwane od rzeczywistości, w której firma funkcjonuje. Takie puste wartości powodować mogą jedynie podkopywanie wiarygodności firmy wśród klientów i cynizm wśród pracowników a nie prowadzić do umocnienia pozycji rynkowej. Wartości powinny zatem tworzyć spójny tzw. system wartości. (abstrakt oryginalny)

In order to make values that enterprise adheres to become factor of progress, those values cannot be taken out of air but always adjusted to reality in which firm function. Presenting such empty values can cause decrease of credibility of firm among clients only and cynicism among employees, never lead to strengthening of market rating of the company. Therefore values together should make a coherent system of values.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Armstrong M. (2000), Zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  2. Baradel M., Meier O. (2004), Coraz bardziej skomplikowane zadania prezesa, „Zarządzanie na Świecie", nr 7.
  3. Blanchard K., O'Connor M. (1998), Zarządzanie poprzez wartości, Studio Emka, Warszawa.
  4. Lencioni P. M. (2003), Czy warto ogłaszać kluczowe wartości przedsiębiorstwa, „Zarządzanie na Świecie", nr 3.
  5. Łojewska-Rrawczyk M. (2001), Wiedza o wartościach, [w:] Gotycka A. (red.), Wiedza a wartości, praca zbiorowa, Wydawnictwo IFiS PAN, Warszawa,
  6. M.F. (1996), Odpowiedzialność społeczna przedsiębiorstw, „Zarządzanie na Świecie", nr 6.
  7. Müller U. R. (2000), Zmiana warty w zarządzaniu, Placet, Warszawa.
  8. (2003), Na czym opierają się regularne sukcesy?, „Zarządzanie na Świecie", nr 8.
  9. Penc J. (1997), Leksykon biznesu, Placet, Warszawa.
  10. Penc J. (1999), Skuteczne zarządzanie organizacją, Wyższa Szkoła Marketingu i Biznesu, Łódź.
  11. Penc J. (2004), Kultura w nowoczesny m przedsiębiorstwie, „Pieniądze i Więź", nr 3.
  12. (2002), Rodzina ważniejsza od pracy - takie w USA, „Zarządzanie na Świecie", nr 12.
  13. Rybak M. (2004), Etyka menedżera - społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa.
  14. Sikorska J. (1999), Warunki udanego życia. Sukces życiowy [w:] Beskid L. (red.), Zmiany wżyciu Polaków w gospodarce rynkowej, praca zbiorowa, Wydawnictwo IFiS PAN, Warszawa.
  15. (2004) Whole Foods - specyficzne zarządzanie i zadziwiające wyniki, „Zarządzanie.na Świecie", nr 10.
  16. Yoshimori M. (1996), Różne pojmowanie roli przedsiębiorstwa, „Zarządzanie na Świecie", nr 8.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1641-0874
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu