BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Szczepańska Katarzyna
Tytuł
Zarys społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa w świetle zarządzania jakością
Źródło
Problemy Jakości, 2007, nr 9, s. 4-8, bibliogr. 11 poz.
Słowa kluczowe
Zarządzanie jakością, Społeczna odpowiedzialność biznesu, Doskonalenie zarządzania
Quality management, Corporate Social Responsibility (CSR), Management development
Uwagi
Zawiera rysunek: [1] Kryteria odpowiedzialności społecznej. Zawiera tabele: [1] Wymiary zaufania organizacyjnego, [2] Profil kadry kierowniczej, [3] Charakterystyka etapów kształtowania relacji, [4] Czynniki i efekty relacji opartych na zaufaniu
Abstrakt
W artykule zaprezentowano wybrane zagadnienia zarządzania jakością. Wskazano na przesłanki rozwoju odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstwa. Przedstawiono koncepcje zarządzania oraz podstawowe definicje z zakresu społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa. Opisano perspektywy społecznej odpowiedzialności oraz nowe wyzwania dla zarządzania jakością.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Armstrong M., Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, Oficyna Wydawnicza Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 2000.
  2. Adamczyk J., Koncepcja zrównoważonego rozwoju w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Wydawnictwa AE Kraków, 2001.
  3. Brdulak H., Gołębiowski T (red.), Wspólna Europa. Przedsiębiorstwo wobec globalizacji, PWE Warszawa, 2001.
  4. Drucker P., Społeczeństwo kapitalistyczne, PWN Warszawa, 1999.
  5. Jarzemowska M., Nadzór korporacyjny, PWE, Warszawa, 2002.
  6. Kaliński M., Zaufanie fundamentem kultury organizacyjnej w administracji publicznej [w:] Ewolucja Zarządzania organizacjami na przełomie wieków, Wizja Press&IT, Warszawa 2006.
  7. Kopycińska D., Koncepcja odpowiedzialności społecznej firmy [w:] Gasparski W., Dietl J. (red.) Etyka biznesu w działaniu. Doświadczenia i perspektywy, Wydawnictwa Naukowe PWN, Warszawa, 2001.
  8. Koźmiński A.K., Zarządzanie w warunkach niepewności. Podręcznik dla zaawansowanych, PWN Warszawa, 2005.
  9. Preisner L., Standardy międzynarodowe w ochronie środowiska [w:] Budnikowski A., Cygler M.(red.) Globalizacja gospodarki a ochrona środowiska, SGH Warszawa, 2002.
  10. Rok B., (red.), Więcej niż zysk czyli odpowiedzialny biznes. Programy, strategie, standardy, FOB Warszawa 2001.
  11. Stahl M., Total Quality In A Global Environment, Blackwell, Oxford 1995.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-8651
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu